nieuwe pc geïnstalleerd en klaar werkt niet. kan iemand helpen?

CPUs Koelers
Cooler Master GeminII M4 1
Grafische kaarten NVIDIA PCIe
EVGA GeForce GTX 550 Ti Superclocked 1
CPUs Socket AM3+
AMD FX-8120 1
Voedingen meer dan 600 Watt
SilverStone ST70F-ES 1
Behuizingen Midi Tower
Thermaltake Commander MS-I (VN40001W2N) 1
DVD-reWriters Serial-ATA
Sony Optiarc AD-5280S-0B 1
Solid State Drive 2,5 inch SATA
OCZ OCZSSD2-1VTXPL60G 1
Case Modding Koelers
Cooler Master SickleFlow 120 1
Moederborden Socket AM3+
MSI 870A-G54 (FX) 1
Software System Builder Besturingssystemen
Microsoft Windows 7 Home Premium 64-Bit NL 1
Geheugen DDR3-1600
GeIL 16 GB DDR3-1600 Quad-Kit

alles zit netjes en goed maar als ik op aan druk komt er geen beeld niks er gaat wel licht branden dat hij dus aan staat maar meer gebeurt er niet

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik heb je moederbord even opgezocht op internet en zie dat deze het geheugen DDR3-800, DDR3-1066 en DDR3-1333 ondersteund. Als het klopt dat jij een geheugen hebt van GeIL 16GB DDR3-1600... dan kan dat wel eens het probleem zijn, het geheugen is te snel voor het moederbord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Waarschijnlijk is er kortsluiting. Controleer alle kabels en zorg ervoor dat alle kabels netjes zijn weggewerkt.

En ik neem aan dat je wel een pci-express voedingskabel in je grafische kaart hebt gestoken?

En in het ergste geval heb jij met vingers kortsluiting veroorzaakt op het moederbord of grafische kaart. Dan kan het kapot zijn.

Heb je jezelf wel ontladen voordat je begon te bouwen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je gaat hier wel meteen van het ergste uit. Bovendien bij kortsluiting klapt de aardlek eruit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@synop. Ik weet niet of je ervaring hebt met computers, maar als je een interne kortsluiting hebt in je computer tussen bijvoorbeeld een losse kabel en een contactpunt op het moederbord klapt de aardlek of elke andere zekering er dus niet uit. Zekeringen en aardelekken klappen eruit boven een bepaalde ampere, en die drempelwaarde word niet bereikt door een contactpuntje van het moederbord. Ik spreek uit ervaring.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@synop. Ik weet niet of je ervaring hebt met computers, maar als je een interne kortsluiting hebt in je computer tussen bijvoorbeeld een losse kabel en een contactpunt op het moederbord klapt de aardlek of elke andere zekering er dus niet uit. Zekeringen en aardelekken klappen eruit boven een bepaalde ampere, en die drempelwaarde word niet bereikt door een contactpuntje van het moederbord. Ik spreek uit ervaring. En ik ga niet van het ergste uit. Een kortsluiting is heel normaal in het bouwen van computers, dus het is gewoon een logisch antwoord.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Pesu, sorry je hebt gelijk.. had het verkeerd begrepen en even niet in mijn achterhoofd dat de kortsluiting waar je over praat intern zou kunnen gebeuren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
@Synop. Shit happens!