Welk merk gaat over het algemeen langer mee, Toshiba of Samsung?

En dan bedoel ik qua accu en hardware.
Ik ben een laptop aan het uitzoeken en ik twijfel tussen een toshiba en een samsung. Omdat ik hem lang wil gebruiken en er ook mee ga reizen vraag ik me af welke het langste meegaat bij normaal gebruik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Het beste antwoord

Qua interne hardware zullen de twee over het algemeen niet veel verschillen. Als voorbeeld, een i3 of i5 processor op een Toshiba of Samsung zijn beide hetzelfde.

Toshiba en Samsung zijn slechts het "schilletje" dat wil zeggen, zij hebben een aantal componenten van verschillende bedrijven samen gevoegd in een laptop.
Op dit moment zullen beide bedrijven geen "troep" hardware meer in hun producten zetten. Het kan zijn dat het type onderdeel meer budget is en daardoor minder snelheid of bijgevoegd geheugen heeft (denkend aan een harddisk) of minder snel is (denkend aan een i3 met een i5 processor vergelijken).
Aangezien je in laptops nooit exact dezelfde componenten hebt, is vergelijk lastig. Je betaald een deel voor kwaliteit, voor eigenschappen, gebruiksgemak en merk.
Je zult hiervoor dus meer naar de specificaties moeten kijken, dan naar de merknamen en/of types.

Voor langer verbruik van een accu spelen meerdere factoren mee.
Hierbij valt te denken aan:
- De accu: een 9 cel accu gaat langer mee dan een standaard 6 cel
- Wifi / gaming: Wel of niet wifi/gaming maakt een groot verschil in gebruik
- Beeldschermgrootte: een 17 inch gebruikt meer stroom dan een 15 inch.

Daarnaast blijft het toch ook een geval van geluk hebben.
Ook een Mercedes heeft wel eens binnen een week dat er een storing is.
Zo is het ook met alle laptop(merken) je kunt wel eens de pech hebben dat er uitval is. Dit ene incident is geen goede weergave voor het hele merk en alle componenten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Samsung is een massa product ten opzichte van een Toshiba. Dit betekend ook dat er veel meer ' problemen ' terug komen van de Samsung dan van een Toshiba. Nu moet je jezelf alleen afvragen waarom Samsung een massa product is en Toshiba niet. Succes!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik wil hier dus mee zeggen dat Samsung beter is!
Ik schrijf dit bericht op een Samsung van 3 jaren oud en nog nooit een enkel probleem er mee gehad. Wel een keer een virus maar dat ligt niet aan het merk laptop wat je hebt.

Mijn volgende word weer een Samsung
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn zus & broer hebben al een hele tijd een toshiba.
Mis is hij niet maar hij is erg vertraagd.
Als zij zouden mogen kiezen , zouden ze voor samsung kiezen. Samsung word ook alsmaar verbeterd.
Ik raad dat je ook aan omdat samsung meestal meer geheugen heeft voor dezelfde prijs en hij dus ook niet rap gaat vertragen. Voor accu en hardwere ....
lang nadenken maar toch komt het uiteindelijk op een samsung neer. Dit is mijn mening maar jij bent de besslisende stem ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Toshiba is echt een laptop merk. Over het algemeen zijn de laptops die zij produceren gewoon goed. Samsung doet van alles een beetje en hebben zich niet gespecialiseerd in laptops. Ik zou absoluut voor een Toshiba gaan.