Waarom kan ik Muziek niet op mijn CD-r branden?

Hallo,
Ik heb een CD-r van Imation
700mb 80 min 52x
Ik probeer daarop een data cd te branden, maar telkens geeft hij aan dat hij het niet kan voltooien. Ook een muziek CD werkt niet.

Wie weet hoe hij het wel doet?

Toegevoegd na 7 minuten:
Ik bedoel muziek op de CD-r kopieren. Dan vraagt hij: een muziek cd maken of een data cd. Beiden doen het niet. Met andere CD's die ik nu niet meer heb deden ze het wel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.9K

Het beste antwoord

Hoe recent is de cd brander? Wat nog wel eens wil gebeuren is dat het merk/type CD recenter is dan de brander. In dat geval "kent" de firmware van de brander de CD niet met als gevolg dat hij er niets mee kan. Kijk een op de website van het merk van de brander nieuwere firmware te vinden is. Vaak wordt hiermee het probleem opgelost.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik kon op de site niks vinden. Cd'tjes doen het nog steeds neit. Maar in ieder geval bedankt :-)

Andere antwoorden (3)

Je kan geen cd op een cd branden. Je moet de files alleen branden. Als je muziek op de cd wil moet je .mo3 files erop zetten
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
MP3 kan ook gewoon. Ik brand ook alles erop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan kan het aan je cd drive liggen, maar als dat het ook niet is zou je een RW cd kunnen proberen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat lukt er precies niet?
Ja moet de cd formatteren, maar een cd-r kan ja maar 1 keer gebruiken om een bestand op te zetten (denk ik toch...) dus mss heb je de cd al een keer gebruikt of mss heb je iets verkeerd gedaan waardoor de cd waardeloos is geworden en je er niets meer mee kan aanvagen...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien is 52x te snel. Probeer het eens op 40x.
Zoveel tijd maakt dat trouwens niet uit.