Hoe heet dit oude Zip back-up systeem?

Hallo,
vandaag moest ik iets inbouwen op school, ik weet alleen niet hoe dit heet. Het kan gebruikt worden om back-ups te maken. Het lijkt een beetje op een cassetteband recorder alleen gaat hier een floppy in. Volgens mij zat er het woord Zip in maar er hoort nog iets bij.

Alvast bedankt voor alle antwoorden

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

het is een oude zippdrive
aah nostalgie ;)
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt :D
weet jij misschien ook hoe die connector ook alweer heet? ik dacht een SCSI connector maar ik weet niet zeker. het had dezelfde connector als een hele oude oki printer.
capthavoc
12 jaar geleden
als ie langer (breder) is dan een standaard IDE aansluiting maar verder er wel hetzelfde uit ziet
is het inderdaad SCSI
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heel erg bedankt!

Andere antwoorden (1)

Volgens mij is de meest bekend en gebruikte zip drive de zogenaamde: Iomega zip drive. Het gedraagt zich een beetje als een harde schijf, dus je kan er heel makkelijk files opzetten en weer vanafhalen. Het is echter wel trager dan een (externe) harde schijf.