Waarom kan mijn laptop mijn draadloos netwerk niet 'zien'?

Ik heb een draadloos netwerk in huis. Mijn desktop, iPad en gsm maken hier inmiddels verbinding mee. Mijn laptop echter, 'ziet' mijn draadloos netwerk niet. Andere draadloze netwerken in de omgeving wel. Weet iemand hoe dat kan en hoe ik dit kan oplossen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

zit jij helemaal op zolder en staat je router helemaal beneden
ja dan kan het wezen dat je gewoon geen bereik heb
ga eens iets dichter bij je router zitten als dit ook niet help
reset je router eens (achterkant van je router reset knop indrukken)

helpt dit allemaal ook niet dan zal er toch iets mis zijn met je laptop en of je wireless card
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

apart, heb je misschien je router op een bepaald channel staat dat je wireless netwerk card in je laptop niet kan opvangen ?
capthavoc
12 jaar geleden
Hoe ver zit je van de router af? Zit je met je laptop op bed? Hoe oud is je laptop?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het kan ook dat het kanaal van je roteer te hoog is. Klinkt dom maar sommige apparaten ondersteunen alleen kanalen tot 13.. Heeft te maken met verschil in standaard tussen amerika en europa.