Wat is beter en goedkoper,printer aan of uit?

Als ik mijn HP Photosmart printer aan zet gaat hij automatisch de koppen reinigen en dat kost inkt en inkt is duur.Daar ik maar weinig print wil ik zo goedkoop als mogelijk mijn printer gebruiken.Als ik hem op standby (want dat gaat de printer na een poosje) laat staan gebruikt hij stroom.
Wat kan ik het best doen,aan laten staan of iedere keer maar weer opstarten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.2K

Het beste antwoord

waarschijnlijk is aanlaten goedkoper omdat de inkt die er verspilt wordt met het reinigen van de koppen steeds dat hij aan en uit moet meer kost dan de stroom als je printer op 'stand-by' staat
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Ik heb gehoord dat als je je printer aan laat dat héél weinig kost.
Integendeel tot je computer in het stopcontact laten zitten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uitzetten is altijd goedkoper. Dat soort randapparatuur zet ik altijd op een stekkerblok met een schakelaar, allergoedkoopst want dan is er geen sluipverbruik.