Asus N73SV Tempratuur te hoog, of normaal?

Ik heb sinds 1 week de laptop: Asus N73SV-V1G-TZ343V hier zit een krachtige i7 intel core in, en een Nvidia GT540M Videokaart, ik speel al een aantal dagen Battlefield 3 op medium op deze laptop, alleen wat mij opvalt is dat het moederboord en de i7 echt super warm worden (gemeten met Speccy) ze worden allebei rond de 54 graden, is dit niet schadelijk voor de Laptop? En, is gamen op deze laptop wel goed?

Groeten,
Kele

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Volgens mijn ervaring is dit inderdaad warm en hierdoor schadelijk voor de IC's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Volgens mijn eigen ervaring is dit helemaal niet hoog. 54 graden lijkt warm, maar mijn eigen laptop (2,5 jaar oud) functioneert zelfs tot 80 graden uitstekend.

Ik heb wel eens doorgespeeld terwijl-ie tegen de 100 graden zat (toen nog met slechte koeling). Daar heb ik later nooit nadelen van ondervonden, hij is in 2,5 jaar nog nooit kapot gegaan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is veel te warm je zou een betere koeling moeten hebben maar ik vind dit schuld vd fabrikant.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb dezelfde Asus en inderdaad deze wordt wel erg heet. Gebruik de energie spaarstand en wat ik ook doe, ik zet (de achterkant) van de laptop op een bestekdoosje van 3 cm waardoor de hete lucht aan de onderkant weg kan en dit typt ook lekkerder. Er zijn ook in computerwinkels USB-sticks te koop die je laptop koelen.