Wat is een USB-T tuner?

Ik ben van plan een laptop te kopen. Op de laptop die ik ga kopen zit een USB-T tuner (met afstandsbediening). Ik dacht dat het iets met tv kijken op je laptop te maken had, maar wat is het precies en hoe werkt het? Wat heb je er nog voor nodig?

Toegevoegd na 9 minuten:
Sorry, ik bedoel een DVB-T tuner

Toegevoegd na 9 minuten:
USB DVB-T tuner dus..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

DVB-T is de standaard die Digitenne gebruikt, dus je kunt hiermee de publieke TV zenders en een regionale zender gratis ontvangen. Ook de publieke radiozenders zijn hiermee te ontvangen. Je kunt het niet op de TV kabel aansluiten, want dat is DVB-C.

Toegevoegd na 14 minuten:
Ik denk dat er ook een kleine antenne meegeleverd is, ofwel aan een korte draad, ofwel direct aan de USB dongle (vergelijkbaar met een antenne aan een wireless router).
gvrox
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Dit is een "tussenstukje" die je aan de ene kant in de usb-poort en in de andere kant plaats je een tv-kabel, gewoon zo een die je ook in je tv doet (als je analoog kijkt). Met de bijbehorende software kan je dan tv-kijken, vaak kan je ook programa's opnemen en heb je een tv gids.