Hoe sluit ik mijn oude harde schijf aan op mijn laptop?

Ik heb nog een oude harde schijf liggen van een desktop waar bestanden opstaan die ik nog nodig heb. Nu heb ik enkel nog een laptop en ik zou graag de bestanden van de oude harde schijf overzetten naar mijn laptop. Is er een manier waarop ik deze kan aansluiten of heb ik echt een desktop nodig om dit te doen?
thx

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
41.5K

Het beste antwoord

Het gemakkelijkste is een losse USB 2.0 IDE&Sata kabel. Hiermee kan je een willekeurige interneschijf (tijdelijk) als externe schijf gebruiken. Ideaal als je last hebt van een virus, of een oude schijf even wil uitlezen. Veelzijdiger dan een behuizing.

http://www1.conrad.nl/scripts/wgate/zcop_nl3/~flN0YXRlPTY4OTIyMDY0MA==?direkt_aufriss_area=SHOP_B2C_TAB_COMPUTER&~template=PCAT_AREA_S_browse&p_page_to_display=&catalogs_sub_id=sub1&aktiv=1&navi=oben_1
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
link werkt niet
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.mycom.nl/Products/View/168348.aspx Dit is een vergelijkbare adapter, Je zou echter ook een docking station kunnen gebruiken, maar dan moet je weer rekening houden met IDE en Sata en is dus minder breed inzetbaar
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dankjewel. ik kende het niet

Andere antwoorden (3)

Je kan bv bij mediamarkt een case halen voor de hardeschijf. Deze zijn uiteraard ook op internte te krijgen. Dan kan je met een USB kabel de schijf uitlezen.

Toegevoegd na 32 seconden:
zie ook http://www.informatique.nl/?M=ART&G=007
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn kleine behuizingen waar je het schijfje in kan plaatsen. Let hier bij even op het type hdd en type behuizing. Ik bedoel ide s-ata . Je kan de data dan inlezen via een pc/laptop en kopiëren.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi,

klik op onderstaande link en je koopt een device waarmee je de harddisk op je USB poort kan aansluiten.

kan goedkoper, leen een PC met IDE poort
vraag even aan de buurman, etc of je jouw schijf even bij mag prikken. kortom, plaats de harddisk in een PC

dan met stick of via netwerk kabel, of andersinds verbinding de inhoud naar je laptop overzetten.

daarna wis je de harddisk en geef hem aan de buurman kado!
jij hebt er toch niets meer aan en als dank voor het gebruik van zijn computer is het een leuk nieuwjaarsgeschenk.

groeten, Dré