Zijn TFT monitoren nog steeds de beste schermen? Zo nee, wat kan ik nu het beste kopen om ook grafische dingen mee te doen?

Ik zit naar schermen te kijken van ong. 24 inch met een max. prijs van 200,- euro. Waar moet ik voor gaan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

1. IPS is het beste
2. Voor 200 eu gaat je dat niet lukken zeker niet in 24"

Toegevoegd na 38 seconden:
IPS is ook gewoon een type LCD scherm.

Toegevoegd na 3 minuten:
Je komt wel aardig in de buurt,

http://tweakers.net/pricewatch/286152/dell-ultrasharp-u2412m.html

Tegenwoordig bestaan er meerdere soorten IPS schermen zoals H-IPS en S-IPS. Op de tweakers site kan je op die specs zoeken. Als dat te duur is kan je voor MVA/PVA schermen kijken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
LED is ook LCD (LCD-LED) en heeft weinig met de kwaliteit van een scherm te maken. Het is namelijk de achtergrondverlichting (tl-balk vs. LED lamp). Van een
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De monitor die ik link is toevallig LED, maar dat doet niet veel voor de kleurechtheid bijvoorbeeld(welke belangrijk is voor grafische toepassingen).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://tweakers.net/pricewatch/cat/344/monitoren.html#filter:XY1BCsIwEEXvMusibdpU7QEKLgSh7qSLkowQSZuSRBFK7u5MtRtX4b_352eBu_EhXrxReDUjnoc3NNPT2uxfmGkTzmv0rUGroYHZm0eAH-ycj8SGoIjMfLruiSrfIq8UHINy_mvlFtixQYsqou5mVCcdoLmBONDe_gg9WaKtsRE9mQWKSuT8jnwMotzV1Bx5FkS9yyFlVKnWymuwRMuKxlZaSqaTi-sPhZTQp5Q- Wat waardes ingevuld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://tweakers.net/productreview/39892/lg-e2370v.html Jup, volgens de reviewer hier is het een goed scherm.