Kan ik mijn hardeschijf leegmaken zonder windows enzo te verwijderen ?

Ik wil mijn laptop graag sneller maken dus wil ik heel mijn harde schijf dus alle overbodige programma's enzo verwijderen. Weet iemand hoe ik dit kan doen zonder Windows 7 en Microsoft office enzo te verwijderen ?

Toegevoegd na 15 minuten:
Weet iemand ook hoe ik mijn harde schijf defragmenteer want mijn TuneUp Drive/registry Defrag werkt niet meer op de 1 of andere manier.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
10.2K

Antwoorden (5)

Via het configuratiescherm kun je het beste programma's van je pc verwijderen. Hier staat een lijst met alle programma's die op je harde schijf staan. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Maar kan ik niet gelijk heel mijn harde schijf leegmaken zonder telkens opnieuw programma's te verwijderen
Je kan je C:\ schijf niet formatteren zonder windows eraf te gooien, je andere schijven wel.
Als je je C:\ schijf ook formatteert moet je een CD hebben waar windows 7 op staat, dezelfde als waarmee je windows 7 erop hebt gezet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het hoeft niet dezelfde cd te zijn. Wat je kan doen is Windows opnieuw installeren. Dan krijg je automatisch de keuze om al je schijven te formatteren, en als dat gebeurt is heb je gewoon een kale Windows 7:) Microsoft office is zo te downloaden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja natuurlijk hoeft het niet dezelfde CD te zijn, maar dezelfde soort :)
Installeer Auslogic Disk Defrag (www.auslogics.com) en defragmenteer grondig daarmee. Je kunt ook eerst de schijf schoonmaken met CCleaner waarbij de internetgeschiedenis en tijdelijke files worden verwijderd. Je PC wordt niet sneller als je (niet draaiende) programma's verwijdert van je schijf. Je moet kijken welke programma's en services op de achtergrond draaien en of die echt nodig zijn. Type daarvoor in het vakje dat verschijnt als je op Start klikt "msconfig" in. En een vaste grootte van je pagefile helpt ook. (Zoek pagefile in je configuratiescherm)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
gebruik eens revo uninstaller, dit programma is gratis en haalt écht de hele installatie van te deinstalleren programma's weg, dus ook alle verwijzingen die achterblijven. Daarnaast is DiskMax een hele goede. Alle ongewilde bestanden en restanten van installaties van updates verwijdert hij netjes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kan het beste de progamma s die je niet gebruikt verwijderen en ccleaner help altijd dan word je pc sneller
http://www.piriform.com/ccleaner