Welke voeding is beter; Merk of Merkloos met meer Watt?

Ik heb een vrij nieuwe Aopen voeding met 350 watt en een vrij oude merkloze voeding met 550 watt. Nu wil ik mijn videokaart gaan overklokken (6800 gt met minimaal 350 watt) en welke voeding moet er dan in mijn pc? Welke is beter?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Doorgaans is het aan zeer te raden een voeding van een goed merk te nemen.

In dit geval is het moeilijk in te schatten. Aopen is geen topmerk maar levert toch wel aardige voedingen meestal.

Merkloos tja dat kan in principe goed of slecht zijn. Soms komen die dingen van goede fabrikanten en soms wil zelfs zo'n flutmerk als sweex z'n stikker er niet op plakken. Staat er echt geen merkje op of fabrikant?

Normaal gesproken staat er ook een tabelletje op de voeding waarin wordt aangegeven hoe het vermogen over de verschillende voltages verdeeld wordt. Als je daar een fotootje van maakt en op bv http://imgur.com/ zet valt er wellicht meer over te zeggen.

Trouwens tenzij je het voltage van je videokaart omhoog weet te krijgen zal het wel meevallen met het stroomverbruik bij overclocken.

Toegevoegd na 1 minuut:
En verwacht ook geen wonderen van een OC. Meestal moet je het doen met iets van 10% meer prestaties (dat is maar 2,5 fps meer op 25fps).
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi TheMcSquirrell,

Vermogen is belangrijk, maar er zijn meer factoren die de kwaliteit van een voeding bepalen.

Zaken zoals rimpel in de spanning bij nominale en maximale belasting. niet elke gelijkspanning is even 'gelijk'

maar ook hoe groot en hoe lang kan en mag ik de voeding tijdelijk overbelasten?
bij het opstarten wordt er meer stroom getrokken, dan tijdens normaal bedrijf.

dan de internet technologie, uiteraard zijn het allemaal schakelende voedingen, maar hoe goed is deze schakelfrequentie uit het uiteindelijke resultaat weggefilterd?
hoe veel lawaai maakt de ventilator?
wat is het rendement
zijn er FET's of gewone torren gebruikt?

Dit zijn allemaal zaken waar je vraagtekens bij kan zetten en die de uiteindelijke keuze bepalen.

Toegevoegd na 20 minuten:
groeten, Dré Jansen

nog het allerbeste voor 2012