Mijn USB-poorten werken niet meer. Nochtans reageren de aangesloten apparaten wél. Ik kan echter geen bestanden overdragen. Wat kan ik doen?

Ineens werkten mijn USB-poorten niet meer. Ik kan niks meer naar mijn MP3 schrijven, geen printer gebruiken, geen USB-micro meer gebruiken. Nochtans lichten de apparaten wel op wanneer ik ze aansluit. Wat is hier aan de hand en hoe kan ik het herstellen? Ik heb 2 USB-poorten, één achteraan en één aan de zijkant.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Je kunt eens de USB controller drivers via apparaatbeheer verwijderen, dit is een hele lijst. Maar let op USB muis of toetsenbord zal dan ook op gegeven moment uitvallen. Indien mogelijk kun je dus een ps/2 muist of tobo gebruiken maar ik ruik dat het hier om een laptop gaat? Misschien dat de touchpad ook wel gewoon doorwerkt als je dit doet.

Als ze er eenmaal af zijn kun je de pc opnieuw opstarten. Dan worden de drivers weer opnieuw geïnstalleerd wanneer win gestart wordt.

Start → uitvoeren/zoeken → devmgmt.msc
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

met systeemherstel een oudere nog wel werkende versie van windows terugzetten.