Heeft het nog nut om deze pc te upgraden?

Mijn pc heeft dit moment flinke moeite om mijn videobewerkingssoftware te gebruiken.

Ik maak gebruik van Sony Vegas
De videobeelden zijn Full HD 60fps

Mijn pc is als volgt:

Intel Core 2 Duo E8500 3.16 GHz Socket 775
Kingston HyperX - Geheugen - 4 GB
GeForce 9800 GT

Heeft het nog nut om deze PC te upgraden doormiddel van meer geheugen?

Of kan ik beter een nieuw moederbord en processor erbij doen (de I serie van Intel heeft een andere socket)?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Voor videobewerking/rendering is CPU kracht het belangrijkste, geheugen heb je meer dan zat. Je zal dus een nieuw mobo+CPU+ram (DDR3 ipv DDR2) nodig hebben. Het socket wat je zoekt is 1155 (niet 1156)

Toegevoegd na 8 minuten:
Zoiets:

http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_1155/ALTERNATE/Upgrade_Kit_MSI_P67A-GD65_(B3)-i7_2600K-4GB/547270/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits

Bekijk wel goed of je voeding voldoende is.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
http://www.alternate.nl/html/product/Moederborden_Socket_1155/ALTERNATE/Upgrade_Kit_MSI_P67A-GD65_(B3)-i7_2600K-4GB/547270/?tn=HARDWARE&l1=Upgrade+kits
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tegenwoordig kan je met steeds meer video-edit software de GPU ook inschakelen(hardware/gpu acceleration, om zo vloeiender te kunnen editen). Ook bij het renderen kan je dit inschakelen. Echter kan het bij het renderen dan wel sneller gaan, het resultaat kan minder zijn. http://www.sonycreativesoftware.com/vegaspro/gpuacceleration