Waarom leest mijn laptop geen schijfjes af?

Ik wou gisteren op mijn laptop weer windows vista zetten, maar hij pakt de schijf niet, de schijf draait wel, maar windows opent hem niet. Iemand idee hoe dit komt?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Dit kan op een driver probleem duiden. Meestal kun je met behulp van de site van je laptop-fabrikant de drivers van je cd/dvd speler downloaden. Probeer deze eens opnieuw te installeren.

De drivers verwijderen zich natuurlijk niet uit zichzelf. Misschien dat er een virus op je pc actief is?

Toegevoegd na 1 minuut:
Of leest hij andere cd's wel gewoon? Dan ligt het naar alle waarschijnlijkheid aan een defecte cd. Probeer de cd eens uit op een andere pc.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Probeer je misschien een DVD in een CD-lezer te lezen?
AWM
14 jaar geleden
Zit er een vlek of kras op de schijf?
Heb je booten van CD wel als eerste aangezet, in de BIOS?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
AWM
14 jaar geleden
Het is me niet duidelijk of ie wel wil booten van dat ding.
Ook als je 'm onder XP/Vista erin doet moet je een autorun krijgen.
capthavoc
14 jaar geleden
werken andere dvd en cd's wel ?
anders ligt het toch aan de dvd vrees ik
is het een gebrande backup?
Bedoel je dat hij niet op wilt starten van CD?
Druk tijdens het opstarten op f1, f10 of DEL.
Je komt dan in de BIOS.
Dan moet je de boot priority/bootvolgorde veranderen.
Je hebt verschillende soorten menu's in BIOSsen.
Deze zie je veel:
http://www.bcot1.com/bios02.jpg
en deze:
http://z.about.com/d/pcsupport/1/0/F/2/-/-/biosexitmenu-exitsavingchanges.jpg

Bij de eerste moet je naar:
BIOS Feature Setup > First boot device > CDROM

Bij de 2e moet je naar:
Boot > Boot device priority > 1st boot device > CDROM

Dan opslaan en opnieuw opstarten. Dit doe je door op F10 te drukken.