Waarom is de Logitech G500 bij Vobis.nl en Mycom.nl goedkoper dan bij expert?

Hallo,

Ik heb een hele belangrijke vraag. Waarom is de Logitech G500 Gaming Mouse goedkoper bij Vobis (een computerwinkel) en Mycom goedkoper dan bij Expert (elektronica winkel)? Ik heb Expert gebeld en ze zeiden dat de goedkoper aangeboden muizen nep zijn, omdat elke winkel ze voor dezelfde prijs moet aanbieden. Bij Expert is hij 70 euro, Vobis 60 en bij mycom 50 euro. Is dit echter waar of is dit een verkoopfabeltje?

Bij voorbaat dank!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom is deze vraag een "hele belangrijke"?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Omdat ik dringend een muis nodig heb en wel iets goeds voor m'n geld wil. ;)
Pieter2011
12 jaar geleden
Hier kun je de prijsverschillen ook zien:
http://www.kieskeurig.nl/computermuis/logitech/g500_gaming_mouse/prijzen/bezorgen/885239/
Expert is nou eenmaal een dure winkel...

Antwoorden (3)

Totale onzin en niet alleen een verkooppraatje maar gewoon een leugen.

Als dit waar zou zijn dan zouden ze illegaal bezig zijn, prijsafspraken zijn verboden.

Toegevoegd na 5 minuten:
Waarom?
Het kan een lokkertje zijn van Mycom, sommige goed lopende producten kopen ze groot en goedkoop in en dan verkopen ze het met weinig winst. Daarmee trekken ze klanten die ook weer andere dingen kopen waarop ze meer winst maken.
(Mycom is op het moment een van mijn favoriete winkels, zowel qua kennis als prijzen)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Totale onzin van Expert. Zij hebben nou eenmaal andere prijsstellingen als Vobis en Mycom.

Bij Expert zullen televisies en andere apparaten hoogstwaarschijnlijk ook duurder zijn als bij Media Markt of Saturn. Zijn dat dan ook namaak-apparaten?

Gewoon lekker bij Mycom kopen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bekende winkels zullen nooit neppe producten verkopen.
Dus dat ze zeggen dat het nep is klopt niet.

De prijs verschil zit in het feit dat internetwinkels minder personeel en goedkopere panden hebben, en hierdoor ook minder om-kosten. Dus kunnen het zelfde producten voor minder verkopen en nog steeds winst maken.

Mycom is een internetwinkel met een aantal "Showrooms"
en Expert in een "echte" winkelketen met een "online" optie