Is er iets dat je als lenskap kunt gebruiken voor een webcam?

Tegenwoordig heeft wel elke laptop een webcam maar is er ook iets om de lens te blokkeren? bijv. als ik niet in de gaten heb als de webcam aan staat of iemand hackt je laptop? Dus geen tape ofzo want ik wil het nog wel makkelijk erafhalen

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Officieel is zoiets er niet, maar ik heb de mijne gewoon afgeplakt met 1 cm plakband waaronder -precies voor de cam- een klein vierkantje zwart (dun) karton zit. Het plakband heb ik 2 mm dubbel gevouwd aan 1 kant, zodat ik het weer gemakkelijk kan verwijderen (en het dus niet los hoef te peuteren). Ik heb een beetje hetzelfde als jij: moet niet hebben dat die cam ingeschakeld is terwijl ik zelf niets in de gaten hebt.

Toegevoegd na 1 minuut:
.. terwijl ik zelf niets in de gaten heb (zonder T bedoel ik)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Doe je laptop gewoon dicht. Hackers die jou zien gamen, zullen dit niet heel interessant vinden. Op maak een houten/plastic blokje wat over je laptop past, schuif dat over je laptop
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je kan 'm ook in apparaatbeheer (start-->apparaatbeheer in zoekveld) uitschakelen, dan is de kans minuscuul dat iemand m alsnog hackt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
post it met plakstrip bijknippen en erop. Werkt hier prima

Toegevoegd na 1 minuut:
makkelijk te verwijderen ook zonder plaksel
12 jaar geleden
Pleister of sticker! Dan ben je 100% zeker!