Hoe krijg ik geluid via mijn hdmi kabel?

Als ik een film van de laptop via een hdmi kabel op de tv kijk heb ik geen geluid. Wel via de laptop of boxjes. Maar niet via de tv. Als ik de hdmi kabel in mijn xbox 360 heb, heb ik wel geluid via de tv. Hoe kan dit en is er een oplossing voor?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Even rechtermuisknop op het microfoonteken op je PC. (rechtsonder bij de tijd). Mocht deze er niet staan moet je even via configuratiescherm.

Als rechtermuisknop hebt gedaan, moet je naar eigenschappen.

Bij Audio (geluid) moet je even HDMI output als standaard instellen (bij windows 7 staat er dan een vinkje).