Welk geheugen moet in mijn laptop?

wie kan mij helpen aub ?
ik wil mijn laptop iets sneller maken ,welk geheugen moet er in ?
er zit nu 2x512 mb
en hoeveel mhz mogen de nieuwe zijn ?meerdere waarders mhz?
alvast bedankt .
willem

Toegevoegd na 1 minuut:
ik heb een laptop dell inspiron 6000

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (2)

Je kan inderdaad je geheugen uitbreiden bij dit type. Je geheugen wordt dan waarschijnlijk verdubbeld. (2x1024Mb) Zie handleiding hieronder. Als je handig bent en de handleiding volgt kan je het zelf. Om nog echt sneller te kunnen werken moet je in feite de processor vervangen, en dat die mogelijkheid heb ik niet direct gezien in de handleinding. Ik heb nl. beide vervangen op mijn Acer en dat scheelt 'n heel stuk. Je kan het ook laten uitvoeren door iemand met kennis van zaken, want het is een precies klusje!
Succes. De handleiding vind je hieronder. Op blz 79 geloof ik staat dat je het geheugen kan uitbreiden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Die CPU upgrade zou ik niet doen, het is al een oude bak en om er nou nog geld tegenaan te gooien voor een beetje snelheidswinst (als de laptop sowieso niet al de snelste of bijna de snelste CPU heeft) lijkt me zonde, daarnaast is de CPU meestal nog vastgesoldeerd op de socket. Dat geld zou ik dan opsparen voor een nieuwe laptop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad. Bij nader opzoeken blijkt de CPU trouwens niet vervangbaar. Voor een goede snelheidswinst moet je 't geheugen ook al niet gaan vervangen, om dan nog niet te spreken van het klusje zélf...
Je hebt gelijk, er is tegenwoordig een ruim én goedkoop aanbod van laptops te vinden, die veel meer kunnen en ook veel sneller zijn. Beter sparen voor nieuwe.
Bedankt voor de aanvullende en m.i. nuttige info.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Reactie op deze van Mr Tomaat, maar dat zal je wel gemerkt hebben denk ik.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist, legio mensen die denken dat het verhogen van het geheugen direct snelheidswinst geeft, dit is echter alleen zo als je vaak je complete geheugen gebruikt.
Je kan even een Can You Run It test uitvoeren, daar kun je precies zien wat voor hardware je in je pc hebt zitten en welk type en welk model.

http://www.systemrequirementslab.com/cyri/intro.aspx

--------------------------------------

Anders kun je het ook even Speccy downloaden en installeren, daar zie je precies het zelfde als bij Can You Run it maar dan in een programmatje.

http://www.piriform.com/speccy