Wat is nou beter voor de batterij van je laptop? (extra uitleg)

Mijn laptop staat thuis gewoon in mijn kamer aan de oplader en verplaatst bijna nooit. Wat is nou beter voor de batterij zodat hij langer mee gaat? Kan ik nou beter de batterij eruit halen en gewoon op de oplader werken? Zoja, is het dan het beste om de batterij vol of leeg ergens weg te leggen? Batterij dan gewoon in een zak stoppen of andere tips?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Aangezien je een laptop gebruikt, neem ik aan dat het een Li-ion batterij is. Om zijn levensduur te vergroten, kun je de volgende tips vinden:

Niet geheel opladen (tot bijv. 97 %).
Niet geheel ontladen (i.v.m. diepontlaadgevaar).
Zo veel mogelijk netvoeding gebruiken.

Mocht je zeker weten dat je hem een langere tijd niet nodig hebt (bv. een maand). Dan kun je hem opslaan. Hierbij moet je het volgende doen:

Bewaren:
In de koelkast (niet in de vriezer)
Ongeveer half opgeladen

Succes!