kan iemand dit gedrag verklaren (muis bewegingingen?)

Oudere laptop met xp met touchpad maar gebruiken nu usb muisje (nieuw)
De muiscursor beweegt en lijkt naar de onderkant van het beeld te zakken ook met touchpad maakt geen verschil
zelfs als je het usb muisje optilt aan zijn staartje ;)
blijft hij bewegen
en soms zit hij vast aan de linkerbovenkant van het scherm en komt er niet weg
en plots doet hij het weer een hele tijd normaal.
heel irritant
ik heb eigenlijk het gevoel dat de touchpad aan slijtage onderhevig is? vuil ? en dat dat ook invloed heeft op het usb muisje.
even opnieuw installeren van de usb muis schijnt niet te helpen
iemand tips oplossing ?
ook hoe een touchpad te reinigen?

capthavoc
12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
heb je het touchpad al eens uitgezet?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Moet je er geen muis in stoppen :p

Antwoorden (3)

Dan heeft deze laptop een eigen fabrieks-dll benodigd ipv. de Microsoft dll universal. Er bestaan inderdaad enkele typen laptops die dit behoeven namelijk Packard-Bell (enkele typen die ze niet zelfgemaakt hebben) en enkele typen Compaq - dat laatste is ook wel logisch natuurlijk want Compaq is immers helemaal geen pc volgens de definitie van IBM en doen sommige boekhoudprogramma's opeens wel eens onvoorspelbare dingen.
Het beste is op google's zoekvak gewoon het typenummer van elk electronisch apparaat in te vullen en dan zul je zien dat je in geval Packard dan bij Dell terecht komt voor enige besturings dll's.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je kunt je pc zo instellen dat wanneer er een usb muis wordt aangesloten het touchpad wordt uitgeschakeld.
ga naar start, kies instellingen, configuratiescherm, muis.
je ziet nu een scherm waar je een vinkje kunt zetten links onder
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou in apparaatbeheer je touchpad uit kunnen zetten. Dan kun je weer normaal gebruik maken van je muis.

rechter muisklik deze computer > eigenschappen > apparaatbeheer > muizen en dan je touchpad uitschakelen ;-)