Waarom flikkert mijn beeldscherm?

Als ik mijn laptop lang heb aangehad dan wil het beeldscherm soms flikkeren. Als ik met de laptop beweeg heeft dit invloed. Zet ik hem even uit en aan is het probleem weg. Hoe kan dit en waar kan dit toe leiden?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.8K

Antwoorden (2)

Waarschijnlijk is je gpu dan niet goed aan het koelen. Kun je misschien wat meer specificaties geven van je laptop?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Stein1,

dat is moeilijk vanaf hier te zien, maar een beeldscherm werkt met een backlight, ofwel een lamp achter het scherm.
als deze lamp niet goed meer is, dan flikkert hij .
kan een los draadje zijn, kan ook een voorbode voor een naderen overlijden zijn.

zorg voor goede ventilatie, want warmte is vaak de oorzaak van problemen.
ventilator schoonmaken, laptop niet op wollig tafelkleed zetten, etc.
het knipperen kan ook uit de voeding komen, als die het te warm krijgt, gaat hij ook moeilijk doen.

kortom, uitproberen, ventilatie openingen nazien.
veel suc6, groeten, Dré