Wachtwoord gebruikersinterface werkt niet. Wat nu?

Vanmorgen draadloos internet geinstalleerd, van Ziggo. Ubee router aangesloten en via Winsdows 7 laptop geconfigureerd. Werkt prima. Daarna iMac aangesloten, via Airport en ook dat werkt feilloos. Ook maar even gekeken "in" het modem. Je moet daarvoor een http://ip adres ingeven en een gebruikerscode en wachtwoord. Direct moest ik dit veranderen en ook dat werkte. Maar als ik NU datzelfde ipadres ingeef en het gewijzigde userid en wachtwoord, dan blijft hij zeuren om een gebruikerscode en wachtwoord. Maakt niet uit wat ik ingeef. Het lukt op deze zondagavond niet om de helpdesk te pakken te krijgen. Nu is het niet zo dat ik iets moet wijzigen in de instellingen, maar zou toch wel graag de controle over dit modem hebben. Kan iemand mij vertellen wat er gebeurt na een harde reset? Zijn dan alle instellingen weg?
Groetjes van Mart

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ik neem aan dat het een Ubee modem/router combinatie is.Dan moet je die inderdaad resetten en dan zie je als je de computer laat zoeken naar een netwerk ,vind deze een Ziggo Netwerk gevolgd door 5 cijfers.Vervolgens klik je dat aan en dan vraagt deze om een wachtwoord.Dat wachtwoord is de Mac IP Code die onderop de router combinatie staat en bestaat uit 12 tekens.Dit is een combinatie van hoofdletters cijfers en kleine letters.Dit moet je precies hetzelfde invoeren zoals het daar staat.En dan moet die computer met die draadloze verbinding gewoon kontakt maken.Ik heb dit antwoord van de servicedesk van ziggo als advies gekregen omdat men hier het wachtwoord kwijt was.

Toegevoegd na 5 minuten:
Ik moest inderdaad op aanraden van de ziggo medewerkster ook een harde reset uitvoeren en ben daarna te werk gegaan als ik hierboven beschreven heb.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uiteindelijk kontakt gehad met de helpdesk en deze zei precies hetzelfde als jij (maar pas NADAT ik jouw advies had opgevolgd). Bedankt.

Andere antwoorden (1)

had of heb je per ongeluk capslock aangezet ? tijdens het invoeren wachtwoord ?
o.i.d ?

het handigste nu is je modem te resetten
er zit op je modem vast ergens een heel klein knopje of gaatje waarmee je hem terugzet naar fabrieksinstellingen en dus ook naar het oude pasword ed
dus pinnetje in dat gaatje net zolang drukken totdat je de ledjes uit ziet gaan en dan inloggen met de oude gebruikersnaam en pw en dan toch nog proberen of je het kunt veranderen want het zou gewoon moeten kunnen maar let op capslock (hoofdletters)

Toegevoegd na 5 minuten:
even als aanvulling (misschien overbodig
) je heb het modem en de router het kan zijn dat je probeer in te loggen in het verkeerde apparaat
als je achter de router zit kan het wel eens zijn dat je inlogt op verkeerde device ?
let even of er de juiste naam staat op het inlogschermpje ?
capthavoc