Hoe krijg ik de Fanta uit m' n iMac keyboard???

Enkele toetsen plakken nu en dat is lastig typen. Weet iemand hoe ik hem nu schoon kan krijgen? Afwasmachine? Of helemaal demonteren? En hoe werkt dat dan?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (4)

Best is spoelen met gedemineraliseerd water; 3-tal keer achter mekaar. Daarna meeste water afdrogen en laten drogen bij +/- 40°C.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan het toetsenbord dan onder water? En moet ik de USB ingang droog houden? Of maakt het allemaal niets uit.
Alcohol (en het liefst 100 %) kun je zonder gevaar gebruiken (wel toetsenbord afkoppelen). Het spul maakt schoon en verdampt meteen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
op deze video zie je hoe de toetsen eraf kunnen .
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de afwasmachine stoppen lijkt me geen goed plan en funest voor het toetsenbord. Er zijn afwasbare en waterdichte toetsenborden verkrijgbaar maar als Google mij goed heeft geïnformeerd is dit iMac toetsenbord dat niet. Water + elektra = gevaarlijk. Wat ik zelf wel heb gedaan als enkele toetsen plakten ; met een nat doekje een paar druppeltjes water langs de zijkant van de toetsen laten glijden, een beetje poetsen en het toetsenbord omgekeerd op een handdoek laten drogen. Toch blijft het uitkijken geblazen nogmaals !