Hoe kan ik mijn server laten stoppen met laggen? Iemand tips/ideeën/hints? Zie extra uitleg voor details.

Mijn eerste idee is:
Bij een Duo Core processor heb je 2 processors. Dan wil ik graag 1 processor toewijzen aan enkele bepaalde programma's, en de andere processor aan Windows en de overige programma's (maakt niet uit dat Windows dan langzamer wordt, want die andere bepaalde programma's moeten genoeg processor kunnen krijgen). Is dit mogelijk?

Mijn tweede idee:
Of zou ik de processor meer ruimte voor programma's kunnen geven door middel van bijv. een ander besturingssysteem erop te zetten, of is hier nog een andere oplossing voor? Ook staat er SQL Server 2008 R2 op, zou het schelen al zet ik er SQL Server 2000 op?

Alle ideeën, tips en hints waarmee ik de server kan laten stoppen met laggen, zijn welkom!!

Reden:
Ik heb hem namelijk als server voor een game lopen, maar hij laggt in-game heel veel. Het ligt niet aan de internet connectie, die is nl. snel genoeg. En ik heb gezien aan de statistieken dat één processor voor 95% in gebruik is en de andere voor 40% ongeveer. RAM geheugen moet genoeg zijn, want hij heeft 1024MB en is voor 619MB in gebruik.

Extra informatie:
- OS: Windows 7 Ultimate 32 bits
- Processors: Intel Centrino Duo T2050 @ 1.6Ghz
- RAM: 1024MB

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Punt 1. jij heb maar een 32 bits OS dus wordt er maar 3072MB benut, de rest van je RAM is nutteloos.

Je kunt de prioriteit van programma's verhogen, door dit te doen krijgen die programma's meer processor toegewezen.
Als je maar 1 core toewijst zal die programma noot meer dan 99% van 1 core krijgen.

SQL server is hele zware programma en vertraagt je systeem aanzienlijk. Als je dit niet nodig heb gebruik het dan niet en anders is 2000 een goede optie
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kan ik de prioriteit verhogen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
via taakbeheer (rechts klikken op de taakbalk) dan op de "processen" tab. Dan kan je rechts klikken op de proces en daar de prioriteit verhogen of een core toewijzen. Als je niet zeker weet welke proces je moet hebben kan je in de "applicaties" tab rechts klikken op de applicatie en dan "ga naar proces"