Hoe verwijder ik windows vista nu ik windows 7 heb

Ik heb windows 7 geinstalleerd, maar windows vista staat er nog op. Dus als ik mijn pc op start moet ik kiezen tussen windows 7 en vista. Hoe zorg ik ervoor dat ik vista volledig van mijn computer verwijder?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (4)

Helaas, opnieuw installeren, en kiezen voor de optie: formatteren (C: schijf).

Toegevoegd na 46 seconden:
Anders blijf je "restjes" van Vista houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik denk dat je even moet googlen
op dual boot verwijderen
ik vermoed dat je niet een apart programma hebt als bootmgr
dus via schijfbeheer zou je de vista kunnen verwijderen
dat kan link zijn maar met systeem herstel vanaf je windows 7 dvd zou je dat recht kunnen trekken
maar lees je even goed in op de oplossingen het is echt wel te doen maar er zijn teveel dingen die ik vanaf hier niet kan zien
capthavoc
12 jaar geleden
Klik met je rechtermuisknop op 'Computer' in het menu start, en kies eigenschappen.

Dan kiest u links in het menu voor 'Geavanceerde systeeminstellingen'.

Beneden in dat venster ziet u een vakje met 'Opstart- en herinstellingen'. Kies in dat vakje voor 'Instellingen'. Daar kunt u kiezen welk systeem opgestart moet worden.

Succes ;-)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nadat je Ramon zijn optie hebt uitgevoerd, kun je via Easeus partition manager eventueel je Vista partitie verwijderen. Je kunt de vrijgekomen ruimte vervolgens toevoegen aan je Windows 7 partitie, maar je kunt ook een tweede partitie houden en die gebruiken als data-partitie voor je Windows 7 systeem.

Voordat je welke handeling dan ook uitvoert, maak eerst een backup van alles wat belangrijk is voor je.
Als er dan iets mis gaat, heb je in ieder geval je belangrijke bestanden nog.