Waarom merk ik niets van prioriteitsinstellingen op de Fritzbox?

De Fritzbox 7340.
Daar heb ik een vast desktop computer op zitten (bekabeld). Hiervoor heb ik een prioriteitsinstelling gedaan op de router waarbij poort 4300 op alle apparaten een lagere prioriteit krijgt (torrent download).

Als de torrent heel zwaar aan het downloaden is, en ik ga op de PC met een browser naar youtube om een hd filmpje af te spelen, dan zie ik netjes de download snelheid van de torrent omlaag zakken. De HD youtube speelt vloeiend af.

MAAR, als ik dan met een tablet (Asus Transformer), via wifi verbonden en een overdrachtssnelheid van 65Mbps (wat de router dan aangeeft), een HD youtube filmpje ga afspelen, dan wordt dat niet bijgebeend tijdens het afspelen. Ik zie op de torrent download wel iets vermindering, maar niet zoveel als op de PC een youtube wordt afgespeeld.

Zelfs niet als ik in de router een priotiteit hoog instel voor de tablet op al het internet verkeer.

Terwijl als ik de download van de torrent in de prog van de torrent zelf restrict tot een maximum, dan gaat het afspelen wel goed op de tablet. Dus de download van de torrent heeft veel invloed op de werking van de tablet.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Je conclusie is juist. Dat bedoelde ik ook eigenlijk met mijn antwoord op jouw vraag:
http://www.goeievraag.nl/vraag/wifi-router-prioriteiten-instellen.261905

Je kunt het wel instellen, maar echt werken doet het niet altijd...