Crossover(linux) of winehq?

ik heb linux op mijn pc, en wil daar graag ook windows software op draaien ik ken hier 2 programma´s voor: winehq en crossover. welk programma is beter

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
1.3K

Het beste antwoord

'T leuke is dat bij Linux alle software gratis gekopieerd en geïnstalleerd kan en mag worden.
Dus... Probeer beide :). Wellicht is 't zelfs zo dat 't ene Windows-programma 't veel beter doet bij Wine en de andere juist bij crossover (die kende ik trouwens nog niet).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Wine werkt goed voor een hoop programma's, en geeft ondersteuning voor direct x, dus een hoop spelletjes zullen werken. Het is echter ook geschikt voor andere dingen. Kijk maar eens op http://appdb.winehq.org/ om te zien welke programma's zoal op wine werken, in welke mate, en of er nog patches of speciale instellingen nodig zijn in de registry.
Volgens wikipedia is CrossOver een commerciëel programma gebouwd op de wine source. Het heeft schijnbaar een makkelijkere interface, betere integratie etc., maar is waarschijnlijk dus ook betaald. Een lijst van werkende programma's zul je op de website van codeweavers kunnen vinden.

Op deze computer draait ook linux, en wine voldoet aardig aan wat ik aan windows software nodig heb.