Hoe/waar kun je hardware die via usb aangesloten is terugvinden?

Heb een camera aangesloten op usb poort maar kan geen besturingsprogramma vinden om hem te installeren en bij configuratiescherm en dan naar hardware wordt hij ook niet weergegeven.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.6K
Cryofiel
12 jaar geleden
Sommige camera's verschijnen vanzelf in de Verkenner (Explorer) - kijk eens onder "Mijn Computer" of hij er misschien bij staat. Wel eerst even ruim de tijd geven, vooral als er veel foto's op de geheugenkaart van de camera staan wil het wel eens een halve minuut duren voordat de camera verschijnt. En natuurlijk de camera aanzetten...
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is eigenlijk de ontvanger van een draadloze camera
de ontvanger moet aangesloten worden op de pc en dan kan ik de beelden op de pc zien maar ik krijg de ontvanger niet gekoppeld met de pc
er zit iets fout in het besturingssysteem geeft de pc aan.
Cryofiel
12 jaar geleden
Oh, ik dacht dat je een fotocamera bedoelde... Zegt de PC echt dat de fout in het besturingssysteem zit, en niet in het stuurprogramma? Dat is in dit geval een belangrijk verschil. Als het inderdaad het besturingssysteem is, kun je de volgende dingen proberen: 1.  Controleren of je je ontvanger op een "echte" USB-poort hebt aangesloten. Dus *niet* op een USB-hub, en *niet* op een USB-connector die in je beeldscherm of je toetsenbord zit (want dat is meestal ook een hub). 2.  Windows (ik neem aan dat dat jouw besturingssysteem is) bijwerken. Met andere woorden, alle updates installeren. 3.  PC opnieuw starten en in je BIOS kijken of je USB-instellingen correct zijn. Denk aan USB 2.0 vs. USB 3.0, Legacy Support, FullSpeed vs. HiSpeed (waarbij HiSpeed *sneller* is dan FullSpeed...), en het aantal USB-poorten. 4.  Opstarten vanaf de installatie-DVD van Windows, en kiezen voor het repareren van je installatie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is inderdaad het stuurprogramma
ik heb er een dvd bijgeleverd gekregen en die installeert hij met het programma en al maar ik krijg geen beeld terwijl ik het op een andere pc met windows xp wel heb de pc waar het niet lukt is windows vista 32 bit
Cryofiel
12 jaar geleden
Aha, dat is toch wel een belangrijk verschil! Kijk eens op de site van de fabrikant of er een nieuwe driver (stuurprogramma) beschikbaar is. Die bijgeleverde DVD's bevatten vaak oudere versies. Download en installeer dan het nieuwe stuurprogramma. Zorg ervoor dat je bij het installeren van het stuurprogramma ingelogd bent als Administrator (Beheerder). Als je dat niet was toen je het huidige stuurprogramma installeerde, de-installeer dat stuurprogramma dan, en installeer het opnieuw terwijl je bent ingelogd met Administratorrechten (Beheerderrechten). Voor de zekerheid kun je ook eens kijken of het wel werkt wanneer je de ontvanger aansluit terwijl je als Administrator (Beheerder) bent ingelogd.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb het gedaan als beheerder.
maar de fabrikant is niet bekend en ik kan daar ook niet achterkomen
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat maakt het lastig. Kun je op de installatie-CD een paar bestandsnamen vinden die belangrijk lijken, en op Internet zoeken naar die namen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee helaas
maar het gaat om onderstaande camera
misschien kun je er iets mee http://www.bewakingscamera.nl/draadloze-camera-sets/draadloze-usb-camera-sets/draadloze-usb-infrarood-30-led-set/
Cryofiel
12 jaar geleden
Hmm, nee. Ik kan er via die link niet achterkomen wie de fabrikant is. Wat wel duidelijk is, is dat de ontvanger zijn voeding uit de USB-poort haalt. Dat maakt het extra belangrijk dat je een "echte" USB-poort gebruikt, dus één die direct op het moederbord van de computer zit. Daar heb je namelijk de grootste kans dat de benodigde 5 Volt daadwerkelijk wordt gehaald, en ook het aantal milliampères. Verder kan ik je hooguit nog aanraden op de ontvanger te kijken of daar niet ergens een fabrikant wordt genoemd. Soms staat er ergens op de CD een readme-bestand waar extra informatie in staat. En anders natuurlijk gewoon met Bascom bellen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb alle ingangen geprobeerd maar helaas
en bascom heb ik ook al gebeld maar wisten helaas geen oplossing
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
maar ik denk dat het aan een update van windows ligt
hij geeft bij het installeren van die update een foutcode aan en kan die dus niet installeren.

Antwoorden (2)

Klik op 'mijn computer'. Daar vind je verwisselbare schijf(-ven). (bij een Canon camera kan er 'canon' bij staan bvb. Als je rechtsklikt op de verwisselbare schijf kan je naar eigenschappen gaan, om info te hebben.
sukses.
(ik ging er van uit dat je een windows besturingssysteem hebt)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
nee helaas staat er niet bij
Deze vind je bij "systeem --> hardware --> apparaatbeheer".

Succes!