Ik formateerde mijn pc en nu blijkt dat ik geen sound playback device meer heb. Hoe los ik dit op?

Ik krijg dus geen enkel geluid meer uit mijn pc.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

hoi Suk,

als het een laptop is, dan zit er tegenwoordig een verborgen partitie op, waarmee je de boel weer 'fabrieksnieuw' kan maken. (zie gebruiksaanwijzing) tijdens het starten moet je dan op een knop drukken.

is het een desktop, dan heb je bij de aanschaf een driver CD gekregen, waarop alle benodigde drivers van het moederbord zitten. anders kan je dat hopelijk nog wel bij de leverancier achterhalen.

als de boel meer dan 4a5 jaar oud is, kan je het wel schudden, dan is de boel te oud. (ik heb dit probleem ook)
op internet zijn drivers te vinden, vergelijkbare of misschien wel de originele, maar dan moet je verstand van zaken hebben.
helaas schiet mijn kennis hierin te kort.

er zijn computerclubs waar ze je verder kunnen helpen.
probeer er een in je buurt te vinden.
zo heb ik een deel van mijn probleem op kunnen lossen, maar het mousepad van mijn laptop werkt nog steeds niet.
zaterdag weer een poging in Bergen op zoom.

volgende keer toch maar vooraf een backup maken.
(ik doe dat nu ook maandelijks) schade en schande zijn harde leermeesters.

veel suc6
groeten, Dré