Ik kocht een nieuwe HP Pavillon G7 laptop bij Wehkamp maar die werd zonder recovery CD geleverd. Is dat normaal?

Ik vind het vreemd dat die er niet bij is, dat is toch standaard zo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Ja, de laatste paar jaren is dat de standaard, de recovery staat nu op je HDD, meestal krijg je nu de vraag of je een DVD-recovery wil branden, ik zou het doen want zo vaak is als alles fout gaat de recovery partitie niet meer terug te vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Om vervolgens naar de winkel te moeten gaan om een externe brander te kopen, want heel vaak zit die niet meer in je laptop...
capthavoc
12 jaar geleden
is dat zo ? alle laptops hebben tegenwoordig een brander
is gewoon standaard maar maak Aub die recovery set!!! er staat zeker en programma op de laptop die dit vanzelf doet
gebruik een goed merk dvd,s
en volg de instructies goed op
capthavoc
12 jaar geleden
meestal is het een aan het merk gerelateerd programmaatje zoals in dit geval de hp recovery manager zou het acer of asus zijn dan zou die naam in elk geval in de naam van het programma voorkomen
acer recovery
asus recovery iets in die strekking
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hartelijk dank.

Andere antwoorden (1)

Je moet ook een recovery doen nadat je je laptop hebt geconfigureerd, anders krijg je alleen windows terug.

Ik gooi zelf altijd alles van de notebook af, en gooi er zelf een nieuw OS op. Met de licentie die je hebt gekocht bij je notebook kun je die windows activeren. Alle data bewaar ik online, dus het enige wat ik bij een evt crash verlies, zijn programma's en wat tijdelijk spul. Acceptable loss voor een stuk zekerheid.