Is een goede geluidskaart van belang bij het beluisteren van muziek door proffesionele speakers?

Ik ben van plan om binnenkort goede speakers te kopen voor mijn computer, het worden Bose of Harman Kardon speakers. Is het verstandig om een goede geluidskaart te hebben? Of is dat niet van belang?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

een goede geluidskaart helpt zeker, vooral wanneer je wat minder vermogen analoog uitstuurt (in ander woorden, je je volume van je computer laag zet), je loopt zo minder kans op ruis/gezoem.

nu zijn de geluidskaarten op het moederbord een stuk beter dan 5 jaar terug, zeker als je een wat duurder moederbord hebt, dan zit hier vaak ook s/pdif op.

s/pdif is in mijn ogen dan ook de beste optie(of je nu een nieuwe geluidskaart koopt, of het er al op zit), aangezien dit digitaal verstuurd word, en digitaal heeft geen ruis, nu moeten je speakers wel s/pdif ondersteunen natuurlijk.