Wat moet ik doen om interne harde schijf te vervangen?

ik heb een computer (xp) die 60 GB heeft. ik wil graag een ander vervanger voor 1 TB. Wat moet ik doen van het begin tot einde??

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Staat Windows ook op die schijf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
welke schijf? de nieuwe of de oude?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Uit die reactie valt op te maken dat je iemand erbij moet halen die er ervaring mee heeft.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik bedoelde de oude, een schijf waar je OS op staat vervangen is veel meer werk dan een andere.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb deze computer : hp compaq dc7100 sff
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de HP compaq dc7600 Die lijkt erop Als je de pc openmaakt zitten er als het goed is groene hendeltjes op. Daar staan instructies op hoe je de harde schijf eruit kan halen. Heb ik ook gedaan. Het is wel erg moeilijk want ik moest de voorkant eraf halen en kreeg hem er niet meer op. Uiteindelijk is het wel gelukt!

Antwoorden (3)

Vervangen is een mogelijkheid. Zeker als je de originele XP dvd hebt is dat een goede mogelijkheid. Als je die niet hebt zou ik hem er naast zetten zodat je 2 HDD's hebt.

1. Draai de 2/3 schroeven uit de achterkant van je kast, schuif de kast open. Bekijk welke je aansluiting je hebt.
ATA (oud) of SATA.

2 Bestel NU pas de 3.5" HDD + SATA of ATA kabel, misschien nog met SATA voedings kabel.

3 Schroef de HDD in de bracket, sluit de data en stroom kabel aan en opstarten.

4 Als je vervangt opstarten met de XP-DVD in de drive en je BIOS aanpassen.

Toegevoegd na 9 minuten:
ATA schijven gaan maar tot 500GB, zover ik kan vinden.
Je kan ook voor de makkelijke oplossing kiezen; een externe HDD. Je moet dan wel zeker weten dat je een USB2 moederbord hebt anders is dat ook geen echte optie.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dat snap ik, dank u! maar moet ik niet iets van te voren doen bijvoorbeeld back up?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja als je vervangt moet je backuppen maar dan moet je ook de originele XP-DVD met 25-cijferige code hebben(nog wel eens een probleem). Makkelijker is om de nieuwe schijf erbij te plaatsten en die als 2de schijf te houden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
kunt u meer informatie geven over dit soort computer hp compaq dc7100 sff dat is namelijk mijn computer
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb de hp compaq dc7600 en die lijkt erg op die van jou! bij mij wa shet wel moeilijk om de harde schijf te vervangen. Er past tenslotte bij mij maar een harde schijf in. Als je hem open maakt staan er ook als het goed is wat instructies op wat hendeltjes hoe je de harde schijf er uit kan halen. Groene hendeltjes zijn dat. Maar ik had het probleem dat ik de voorkant van de pc eraf moest halen en dat was wel een klus om hem er weer op te krijgen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verouderd systeem, lijkt me meer een kantoorbakkie. http://www.pcpro.co.uk/reviews/workstations/63380/hp-compaq-dc7100-sff
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dus wat ik moet doen is mijn computer back up zetten en opslaan in een cd of iets anders dan de harde schijf weg halen en de nieuwe er in stoppen.
ik wil graag weten wat het vervolg is, wat moet ik doen nadat ik het heb gedaan?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je moet vooral een originele XP DVD hebben met code erbij dat is het belangrijkst. Maar dat heb ik al 3x keer gezegd en je hebt nog niet ontkent/bevestigd of je die hebt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaah dat klopt maar dat weet ik niet of ik kan het niet vinden.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe vind ik het juiste hard schijf om te kopen?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Tweakers pricewatch, ik weet niet zeker of je een ATA schijf nodig hebt maar ik denk het wel. Je weet dat pas zeker als je de kast open maakt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaa ik heb 'm gevonden. dank u
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De HDD? en is ie ATA?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ja de HDD en ja het is ATA
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dan moet je daar dus HEEL goed naar kijken bij de aanschaf. Overal wordt nu SATA verkocht, bij de mediamrkt kan je geen ATA meer kopen bijv.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
oke
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoeveel kost het als je de computer naar een winkel geeft om hem te maken denkje?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niks als je daar de HDD koopt/bestelt (bij een pc-boer). Maar dan heb je nog geen win xp erop.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
jaah daarom dat is mij een hele grote vraag hoe moet ik als nieuwe hdd windows xp erop zetten?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
ik heb gister mijn desktop open gemaakt en ik heb sata HDD geen Ata
Heel simpel, je pakt een stevige doos stopt daar de pc in en breng hem naar een ervaren iemand die het voor je doet. Als je op deze site moet vragen hoe en wat lijkt het me verstandiger het te laten doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Weet je wel zeker dat die 1tb schijf gaat passen ?
Als die XP
altijd al een 60 gig schijf had dan vraag ik me of je moederbord SATA aansluitingen heeft ?
is zullen hooguit IDE poorten in zitten denk ik.
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe bedoelt u?
capthavoc
12 jaar geleden
1tb schijven heb altijd SATA aansluitingen
dus de vraag is heeft je moederbord wel SATA aansluitpunten?
dus passen de kabels wel ergens op het moederbord ?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoe ziet de sata aanluitingpunt dan uit?
capthavoc
12 jaar geleden
Kijk maar naar de kabels die er aan de de harde schijf zitten als die nergens op passen dan heb je IDE poorten zie het plaatje van mr tomaat
die grijze kabel die past waarschijnlijk wel op de zwarte poorten met die ong 40 koperen pinnetjes in rijtjes van 2
SATA heeft die rode kabel en past op die poortjes met 5 platte koperen sleufjes Maar ik vraag me dus af of die op je moederbord zitten
dus als je ze niet vindt dan kan je moederbord alleen ATA aan op IDE poorten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
je hebt gelijk ik heb net me desktop opengemaakt en het is sata hdd.