Wat doet een laptop in slaapstand?

Is het gevaarlijk om een laptop die in slaapstand staan in een laptop tas te doen ? Ik heb mij laten vertellen dat een laptop helemaal niks gebruikt in slaapstand. Het zou erg handig voor mij zijn want dan hoeft hij niet helemaal op te starten.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2K

Antwoorden (3)

Hier is niks gevaarlijks aan. Maar hij gebruikt wel degelijk stroom. Gelukkig niet veel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Niet alleen laptops kunnen in slaapstand, ook desktop PC's kunnen dat. Alle onderdelen die stroom verbruiken worden zoveel mogelijk uitgezet. Behalve het interne geheugen, dat onder spanning moet blijven om later in exact dezelfde toestand kunnen opkomen. Het onder spanning laten staan van je geheugen kost heel weinig energie, dat kan je accu heel erg lang volhouden. Er is geen enkel gevaar bij, behalve dan dat na een heel lange tijd toch je accu leeg gaat en je dan opnieuw moet booten. Zaken die je niet opgeslagen hebt, ben je dan kwijt.
escape
12 jaar geleden
Daar is niks gevaarlijk aan.
Je moet wel oppassen dat je hem niet te lang in slaapstand laat want dan zou het wel eens kunnen dat
de baterij leeg is.
En je laat je laptoptas best ook een beetje open zodat hij niet kan oververhitten dus dat hij genoeg lucht krijgt
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
escape
12 jaar geleden
Je laptop blijft ijskoud tijdens standby.