Ik wil graag een laptop kopen voor school, welke moet ik dan nemen?

Ik wil het liefst een mini-laptop of een niet te zware. Ook moet het een HP of een Acer zijn. Het belangrijkste is voor mij dat hij een lange batterijduur heeft.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik weet niet waar je hem voor wil gebruiken, maar persoonlijk vind ik zo'n "mini" laptop (net-book) voor geen meter werken... Zeker niet als je hem voor school nodig hebt. (Maar dat is mijn mening.)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hoe kom je daar nou weer bij?

Antwoorden (2)

bij een laptop kopen moet jij je afvragen wat wil ik hiermee doen. spellen spelen, dvd kijken of gewoon studeren dat kan jij aan geven aan de verkoper, je hebt dan ook niet zo grote geheugen nodig. eigen ervaring..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi rika2602,

voor een lange batterijstandtijd moet je een led backlight en een SSD 'harddisk' hebben. dat vreet weinig stroom.
een low-power processor doet de batterij ook langer meegaan.
helaas val je dan niet in de goedkope verzie's.

voor school, dus in de schooltas...
een roterende harddisk overleeft dat niet, dus ook al om die reden zou ik voor SSD kiezen. (dat is dus een eis!)
je wilt dan ook nog HP of Acer hebben.

ik zou zo zeggen: stap naar de handelaar en vertel je eisen/wensen want niet elke wens kan en mag een eis zijn.
hoe meer eisen, des te duurder zal het zijn.

wanneer je je keuze hebt bepaald, dan ga je op zoek naar de voordeligste leverancier.
probeer geen lange afstands aankoop te doen, want een computer zonder problemen bestaat niet.
lange afstands aankopen kunnen wel, maar dan moet het prijsverschil dit wel rechtvaardigen. woon je in Groningen, dan is een 100 euro goedkopere laptop uit Maastricht een slechte koop. want voor een retourtje Maastricht ben je het aan tijd en geld kwijt.

veel wijsheid bij je aankoop.
groeten, Dré