Waarvoor dient de testplatte (testplaat?) van de pc? Het is een Duitstalig programma, vandaar dat ik het Duitse woord gebruik.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Bedoel je niet "festplatte"? Harde schijf?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
+ : dat lijkt me ook.
Cryofiel
12 jaar geleden
Dat was ook mijn eeste gedachte.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er staat echt testplatte.
Cryofiel
12 jaar geleden
Welk programma is het? Ik kan me voorstellen dat het van origine een Engelstalig programma is, waarvan de teksten later vertaald zijn in andere talen. Iemand die Duits sprak heeft 'hard disc' vertaald in 'Festplatte'. Iemand die geen Duits sprak heeft de Duitse woorden ingetypt, en heeft een fout gemaakt - wellicht omdat het woord 'test' bekend is in de Engelse taal. Het kan ook zijn dat een automatisch spellingscontrole hier heeft ingegrepen - in dit geval met een ongewenst gevolg.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Er zijn trouwens wel testen met harde schijven, daarin wordt wel gesproken over een testplatte, bijvoorbeeld een test door een computermagazine. Maar het zou inderdaad prettig zijn om te weten wat voor een programma het is.