Bestaat er een manier om het bereik van wifi de verhogen?

Dus iets wat je tussen de modem en computer in het stopcontact doet ofzo?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
2.5K

Antwoorden (6)

Ja die zijn er
het heet een wifi versterker.
deze zijn er in 3 uitvoeringen
1Wifi repeaters die je huidige wifi signaal oppikken en opnieuw uitzenden

2Access Points met hoog zendvermogen ter vervanging van je huidige apparatuur

3Wifi antennes die op een access point kan worden gemonteerd voor meer zendvermogen

in link nog wat meer informatie over deze producten.
gr
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja dit kan!
Je kan het helemaal zelf maken.
Het is een soort van windsurfer die je signaal versterkt.
Volg deze stappen:
http://sites.google.com/site/computertip/antenneversterker#TOC-Maak-een-eenvoudige-antennereflecto
Veel succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
wat ook kan is je draadloze bereik verplaatsen/uitbreiden dmv internet vai stopcontact
zie voorbeeld
er zijn andere merken die wellicht goedkoper zijn

Toegevoegd na 2 minuten:
let wel dat je een starterskit koopt ;)
capthavoc
12 jaar geleden
Je kunt ook andere firmware in je router laden. Je router moet dir dan wel ondersteunen. Kijk eens op http://www.dd-wrt.com . Het aanpassen van je firmware is natuurlijk wel op eigen risico.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
en de frequentie van je router verzetten naar 1 ,6 of 11
doe je door in te loggen op je router
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij een aantal routers is het heel eenvoudig. In het instellingenmenu van je router kun je soms instellen in welk land je verblijft. Als je daar de VS invult, zal het zendvermogen hoger worden. In de VS is een hoger zendvermogen toegestaan dan in de EU.

Kijk even in de gebruiksaanwijzing van je router.