Hoe lang duurt het ongeveer om 600 Gb vanaf een computer naar een externe harde schijf te schrijven ?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
12.9K

Antwoorden (7)

Dat duurt 6 uur of langer... (Dat is mijn ervaring op mijn systeem)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt af van de snelheid van de componenten en de verbinding daartussen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ik weet dat dit afhangt van de componenten, maar met welke snelheid zou ik minimaal rekening moeten houden (in geval van de snelste componenten) ?
Alvast bedankt !
Hangt erg af van de verbindingskabel, volgorde van langzaam naar snel usb 1.0 -usb 2.0 - ide - sata/ata
En natuurlijk van de schijf toeren 5400 - 7200 - 10.000 rpm.
Geef 'm 's avond de opdracht is ie 's morgens klaar
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Hoelang zou het minimaal duren met de snelste componenten ?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
De Serial ATA 150 heeft in theorie
een maximale doorvoersnelheid van 1,5
GB/s, maar in de praktijk is de bandbreedte
niet hoger dan 150 MB/s. Bij Serial ATA 300 is de effectieve
snelheid ongeveer 300 MB/s ongeveer 600000 mb / 300 s ==> 2000 sec. = zou dus in ruim een half uur moeten kunnen, maar de praktijk leert dat ie er aanzienlijk langer over doet
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Bedankt !
Valt niets over te zeggen.

Scheelt of de bestanden uit één stuk bestaan of dat ze versnipperd over de schijf staan.

Denk aan een kast met ordners. Deze overpakken kan makkelijker wanneer alle ordners dicht en gesorteerd zijn. Wanneer alle bladzijdes door elkaar liggen dan duurt het aanzienlijk langer.

Murphy doet ook mee ;-) Dus heb je haast begin dan eerder.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je een nieuwe 10gigabit kabel gebruikt duurts het 30/40 minuten gewoon usb duurt ongeveer 1.5 uur en een wireless harde schijf ongeveer 2.5/3 uur annvankelijk van internet snlheid en draadloos of via lan.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
je kan er niks over zeggen, het hangt namelijk van verschillende onderdelen:

-het aantal bestanden
-de lees- en schrijfsnelheid van beide harde schijven (die waar je vanaf kopieert en die waar je naartoe kopieert)
-het soort gegevenskabel en de snelheid ervan
-de snelheid van de pc
-enzovoorts

is er een kleine verandering in één van deze dingen, dan veranderd de hele snelheid van de ovrdracht. maar over het algemeen zou je er als het goed is sowieso nog geen 10 uur over moeten doen, of je pc moet echt héél langzaam zijn
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Theoretisch:

600GB is 600.000 MB is 4.800.000 Mbit

de doorvoersnelheid van USB 2.0 is 480 Mbps.

4.800.000 Mbit / 480 Mbps = 10.000 seconden
10.000 sec = 2 uur 48 minuten.

Theoretisch dus.