Vrienden van mij kunnen niet meer op internet. Ik denk dat dit door de firewall Comodo komt.

Ze hebben waarschijnlijk in de Comodo Firewall (nederlandstalige versie) op "nee" geklikt als een bepaald programma of proces toegang vraagt. Hoe kan ik dit het beste oplossen? Hoe kan je in Comodo Firewall geblokkeerde dingen terug "on-geblokkeerd" zetten? Welke opties en welke optie moet je dan nemen? Kan iemand dit exact zeggen. Je zou dan wel de Comodo Firewall zelf moeten hebben, om de stappen exact te zeggen.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

1. Open CIS
2. klik op de "Firewall" tab
3. klik op "Advanced"
4. Ga naar Network Security Policy en haal hem daar weer weg.

Nog beter: Deïnstalleer die meuk, het geeft meer lasten dan lusten en geeft je een vals gevoel van veiligheid.
Eén klik op allow als je een trojan hebt, en weg is je veiligheid. Het ding vraagt voortdurend zaken waar je als leek geen kijk op hebt.
AWM
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
wat is dan de beste gratis firewall? geef eens een andere.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
ok je hebt kritiek op Comodo Firewall
Geef dan eens een andere gratis firewall die volgens u beter is? Je krijgt van mij de 10 punten, maar stuur eens een privaat bericht met je antwoord :)

Andere antwoorden (1)

Ik ken het programma niet, maar vond op een andere site dat je blijkbaar een uitzondering moet maken voor Internet Explorer (of een andere browser) om weer op internet te kunnen.

Klik op toepassingsmonitor > taken > wizards. Daar kun je scannen op gekende toepassingen en deze toestaan ja of nee.

Het proces iexplore.exe (of de exe waarmee een andere browser wordt opgestart) zul je dus moeten toestaan.