bestaan er laptops met 3G ?

(helaas is mijn vraag gisteren verwijderd; waarom is me niet duidelijk; nou jou, gelukkig had ik het verhaal in Word gezet, dus knippen en plakken maar weer)
Ik heb bij mijn GSM abo tevens een internet abo, dat nog een tijdje doorloopt. Nu vind ik internet op een GSM toch niet echt wat, dus ga ik op zoek naar een laptop, waar ik mijn simkaartje in kan doen om via 3G te internetten. Ben ik dan aangewezen op een tablet, of zijn er ook gewone laptops die dit aankunnen?

12 jaar geleden
in: Hardware
1.6K

Het beste antwoord

Jazeker. Er zijn ook laptops met 3g. Ik heb er een:

http://tweakers.net/pricewatch/244759/medion-akoya-e1315.html#tab:info

Ik kan mijn simkaart (met onbeperkt internet abo) in mijn laptop stoppen en zo internetten.

Als je naar bv Laptopshop.nl gaat, kun je bij je keuzehulp ook zoeken op "laptop met 3G"

http://www.laptopshop.nl/keuzehulp?1341=3962

Toegevoegd na 4 minuten:
Wat ook handig is: als ik internet met mijn sim, (en mijn telefoon staat dus uit) ontvang ik ook gewoon sms-jes, en kan ik ook sms-jes versturen. Ik gebruik het programma "Acer 3G connection manager".

Met dit programma maak je verbinding met 3G, en kun je sms-en en bv een kopietje maken van de contactpersonen op je simkaart. Heel handig!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
bolt77
12 jaar geleden
allen bedankt!

Andere antwoorden (4)

Er zijn wel modules ( kaartjes die je in de laptop kan bouwen ) en die het mogelijk maken om gebruik te maken van een 3G verbinding. [ http://accessories.euro.dell.com/sna/productdetail.aspx?c=nl&l=nl&s=dhs&cs=frdhs1&sku=556-10356 ]

Dell zegt ook dat met hun laptops gebruik kan gemaakt worden van een Telecom verbinding, mits de module is geïnstalleerd voor de 3G verbinding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Hiervoor kun je een usb modem aanschaffen (bijv de dongle) waar je de kaart in steekt. Maar lees eerst goed de voorwaarden van je contract door, misschien verstaan ze wat je wilt doen onder 'tetheren' en dat mag niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
dit is zelfs nog makkelijker.
kun jij je gsm niet in stellen als wifi hotspot
bij HTC gaat dat wel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bijv. Asus Eee PC 1000HG 3G of de Samsung Series 5 Chromebook of USB dongle.