verandering van adsl modem naar kabel modem ? zie verdere uitleg

ik ben van provider gewisseld. van xs4all naar caiway combi.
nu had ik een draadloze router in de meterkast en een switch bij m'n A/V apparatuur .
de kabelmodem komt echter in andere hoek de woonkamer binnen. mijn vraag is , kan ik van kabel modem eerst naar de switch gaan en dan naar oude draadloze router om toch nog een draadloos netwerk te kunnen opbouwen ?
en de router dan ook als een switch te schakelen ?

dit zou qua bekabeling voor mij het makkelijkst zijn
aangezien ik dan maar 1 kabel (utp) hoef te trekken

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Antwoorden (1)

Ik lees op de website van Caiway dat je standaard alleen een modem krijgt zonder ingebouwde router.
Dus dat zou heel goed uitkomen om je oude router in te zetten. Die oude router moet dan wel een CAT5 WLAN ingang hebben en ik betwijfel of ie die heeft. Gelukkig zijn ze heel goedkoop. Die routers hebben bijna altijd een ingebouwde switch met vier poorten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Nog even een aanvulling: je kunt dus niet eerst een switch aansluiten op je modem. Dat kan pas na de router.
Je kunt ook voor een meerprijs bij Caiway een draadloze kabelrouter aanschaffen.
escape
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
als netwerk bedoel ik dan eigenlijk
kabelmodem > switch > switch (draadloos) dus oude draadloze router als switch gebruiken , maar die komt er dan wel als laatste in het rijtje
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
tussen de modem , switch en switch is het wel allemaal bekabeld
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nee dat kan dus niet. Kabelmodem>router>switch is de enige optie hier.