Heeft iemand goede tips voor het aanschaffen van een "pen" voor de pc?

vooral ronde dingen tekenen met de muis lukt ons nooit... we willen dus graag een pen om vrije lijnen zelf te kunnen zetten. (ik werk graag met paint.net)

omdat mijn partner en ik er allebei een willen, vragen we ons nu wel af wélke dan.

Iemand ervaring mee?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
in: Hardware
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb er geen persoonlijke ervaring mee, alleen algemene kennis, vandaar dat ik geen formeel antwoord ga schrijven: 'vervorming' kom je vaak tegen bij goedkope pentabletten. Pak bijvoorbeeld een lat en teken een perfecte rechte lijn, op je scherm is ze vaak gekromd.
Of leg een CD op je tablet, teken een perfecte ronde en vaak wordt het een ellips op je scherm. ... wees je daar bewust van: je kan zien als je wil tekenen hoe dit je 'natuurlijk instinct' wat gaat in de weg staan. Een ander ding waar je aandacht kan aan geven is de kwaliteit van de pen: vaak zijn het plastieken dingen die niet lang meegaan. Andere modellen hebben meer duurzame materialen. mmm gaf al aan dat de knoppen heel belangrijk zijn. De man/vrouw heeft gelijk dat dit belangrijk is: dit zorgt voor jouw algemeen gebruiksgemak. Lees vooral op forums, review sites, hardware sites, comparison sites... en indien mogelijk koop niets zonder het te proberen en de bovenstaande dingen te ervaren.
Anders gezegd: ga af op mensen hun ervaring en dus ook je eigen ervaring.. vergeet al de marketing.

Het beste antwoord

Wacom is in ieder geval het beste merk voor tekentabletten, maar ze zijn wel erg duur.
Ik heb zelf een Wacom Graphire en die bevalt me goed.
Je gaat er alleen niet beter van tekenen :) Als je met pen en papier geen mooie cirkel kan tekenen lukt het je ook niet met een tablet.
Ook prettig dat die pen drukgevoelig is, zodat je een lijn mooi van dun naar dik kan laten uitlopen. Dan heb je ook meer aan de brushes in Photoshop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Wacom pen en tableau.
Daar werk ik het prettigst mee, maar ik werk op een Mac, kweenie of die er ook voor PC is, vast wel.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
HElemaal juist, en jazeker is er ook een Wacom-bord voor de PC. Maar goedkoop zijn ze niet.....
AWM
14 jaar geleden
Dat is de ellende. Het is een heel goed merk, maar de prijs is voor de particulier echt een barrière.
Ik heb er 3 geprobeerd. Dat waren dingen onder de 100 euro. Het was absoluut een ramp. Ik denk dat je echt de toprange nodig hebt (die zijn veel duurder).
Alle keren was 't uitermate moeilijk om op de pen te klikken zonder dat de pen bij 't klikken bewoog. Dit kwam omdat je enerzijds vrij veel kracht moest zetten om te klikken, en anderzijds omdat je je vinger moest verplaatsen bij 't klikken.
Verder is dubbelklikken geen peuleschilletje met zo'n pen. Ook omdat er maar 2 knoppen (en geen programmeerbare 3e) op zo'n pen zit.
Enfin, da's mijn ervaring.
De echt goedkope dingen (Trust) moet je echt ver weg van blijven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een goed tablet met pen is de wacom bamboo one dit is de derde generatie waar wij hier mee werken, na de ghraphire ren de ft0405,alle drie de tabletten voldoen nog steeds goed waarvan de oudste inmiddels ruim 10 jaar oud en de tweede ruim 8 jaar is. het vraagt wel enige oefening maar bij teken,en fotobewerking is het een heel erg handig hulpmiddel.