Een terabyte is 1.000.000.000.000 bytes. Dus (tenminste als je met integers werkt) na een terabyte komt: 1.000.000.000.001 bytes.

Terabyte moet trouwens verward worden met tebibyte (wat 1.099.511.627.776 bytes is). Sommigen houden hardnekkig vol dat een terabyte 1.099.511.627.776 bytes is - iets wat even hardnekkig fout is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Petabyte

Toegevoegd na 22 seconden:
Zie deze tabel: http://nl.wikipedia.org/wiki/Veelvouden_van_bytes
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Petabyte dus. En daarna Exabyte,Zettabyte enYottabyte.
Let op de 'y'. Anders is het Petabit en dat is wat anders.
AWM
14 jaar geleden
Het heet tera, geen terra. En byte, geen bite.

Maar goed, inhoudelijk nu:

Deze voorvoegsels zijn vervormde Griekse telwoorden. Ze tellen de duizendvouden.

Dus kilo=1, maar daarvoor bestond het woord kilo al, dus hoefde er geen vervormde versie van het Griekse mono te worden bedacht.

Mega=2 (duizend keer duizend). Dat woord bestond ook al, dus het Griekse di hoefde niet te worden vervormd.

Giga=3 (duizend keer duizend keer duizend). Bestond ook al, dus geen vervorming van tri.

Tera=4, van het Griekse tetra.

Peta=5, van het Griekse penta (pentagram, pentagon).

Exa=6, van het Griekse hexa (hexagonaal).

Zetta=7, van het Griekse septa (september).

Yotta=8, van het Griekse octa (octaaf, octet, october).
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 dat vind ik nou eens interessante informatie.
Valt wel onder de categorie: leuke weetjes die je eigenlijk nooit nodig hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Zou ik me daarom soms zo nutteloos voelen? ;-)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
mwah, ik heb het idee dat dat wel meevalt, n.a.v. je vraag over inbreken heb ik je ook eens gegoogeld :-)
terrachew en dan terraswallow :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
:-) :-) Maar wel zielig voor die man die met zoveel moeite de Fjorden had gemaakt - hoe heette hij ook weer?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+1 voor de creativiteit.
Ter aanvulling op de vorige spreker:

In 1997 heeft een stel standaardisatie-freaks besloten dat op de bytes het decimale stelsel maar eens van toepassing moet zijn.

En dus heb je MegaBytes en MegiBytes, respectievelijk 1.000.000 bytes en 1.048.576 bytes.
En zo heb je voor elke hoeveelheid dus een decimale en een laat ik het technische eenheid noemen.

Zo hoort het dus nu te zijn maar in feite is het hele verhaal een defacto standaard. Wie zich er niet aan houdt krijgt echt geen boete.