Ik heb vandaag een Medion computer gekocht, maar deze werkt (nog) niet?

Vandaag een Medion Akoya P5329D gekocht, maar als ik deze aanzet krijg ik wel eerst m'n BIOS maar nooit bureaublad. Ik krijg een blijvend zwartgrijs beeld, meteen nadat het Windows logo (tegen een zwarte achtergrond, Windows 7) komt, weet iemand hoe ik de computer volledig kan laten opstarten?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ga terug naar de winkel en ruil hem om, hij hoort het gewoon te doen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me ook een goed advies.
capthavoc
12 jaar geleden
Kun je misschien een foto maken van dat grijszwarte scherm ? na het windows logo en hier plaatsen
want normaal is het eigenlijk niet.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Kan er best een foto van plaatsen maar er is gewoon niks. Het is een zwart scherm wat en grijs tintje heeft gekregen omdat het verlicht is, maar het is gewoon een zwart scherm
capthavoc
12 jaar geleden
wacht nog minstens een kwartier
je kan op dit moment misschien wel schijfactie waarnemen ?
Een ledlampje dat zo en nu en dan onregelmatig oplicht ?
of ee ngeluid van de schijf ?
een zwart scherm meteen na het windows logo is wel normaal en het kan vrij lang duren voordat hij doorstart
zeker als je echt voor de eerste keer opstart
geef het echt even de tijd
ik volg je wel

Het beste antwoord

Misschien staat de resolutie te hoog voor je beeldscherm, dan blijft het beeld zwart na het windows logo.

Als dit zo is kun je het proberen op te lossen door in veilige modus op te starten door direct na het bios scherm op F8 te drukken. In veilige modus (of als mogelijk vga modus) kun je de resolutie aanpassen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb er nu een vga en dvi kabel inzitten, kan het alleen met vga proberen als je dat bedoeld? Kan de computer niet in veilige modus zetten, dan wordt de taal opeens Duits en zegt deze dat Windows niet geïnstalleerd is (zoiets, weet het niet meer zeker).
Er staat toch wel gewoon Windows op de computer? (vandaag gekocht bij Media Markt), anders kan ik toch ook niet 1x een Windows logo krijgen, of hoort dit nog bij de BIOS?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
In de handleiding van jouw computer (kun je ook downloaden op de site van Medion), staat dat je om problemen te voorkomen beter niet allebei de aansluitingen voor de monitor kunt gebruiken. Dus inderdaad maar even met maar één aansluiting proberen. Zie blz. 26 van de handleiding die je kunt downloaden op http://www.medion.com/nl/service/start/_product.php?msn=10015140&gid=2 mocht je hem toch niet hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het Windows logo hoort zeker niet bij je Bios en is een duidelijk teken dat windows geinstalleerd is en (voor het eerst?) wordt opgestart. Het zou kunnen dat je de monitor alleen vga of juist alleen dvi moet aansluiten bij eerste opstart. Als je de mogelijkheid hebt zou je kunnen testen of je wel gewoon beeld hebt als je dit omruilt. Bij de opstart van je pc moet je NA het Bios scherm en VOOR het Windows logo een paar keer kort op F8 drukken om een opstartmenu te krijgen. Daaruit hoor je dan Veilige modus of VGA modus te kunnen kiezen. Zoniet dan zou ik terug gaan naar de winkel.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Gijs en Paca, heel erg bedankt! Computer werkt eindelijk :)
Het was inderdaad zo dat het met VGA wel lukt, en DVI erbij niet. Betekent dit dat mijn computer 'te goed' is voor het beeldscherm? Dus dat deze alleen VGA aankan?
Is er trouwens een duidelijk verschil zichtbaar tussen een beeldscherm aangesloten met een DVI of eentje met VGA kabel? Paca, ik heb de handleiding van mn computer gelezen, maar op pagina 26 zie ik niet staan dat je het met 1 aansluiting moet proberen? (Handleiding van Medion P5329 D).
Computer werkt nu, bedankt :)
Als (een van) jullie nog even antwoord kan geven op deze laatste vraagjes zal ik de vraag sluiten! ;)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zou het zo kunnen stellen dat je computer te snel is. DVI is een methode waarmee veel sneller digitale beelden naar je monitor verstuurd kunnen worden, waardoor je een scherper beeld hebt, ook bij snel bewegende beelden. Als je monitor een DVI aansluiting heeft zou dit volgens mij moeten werken, maar ik vermoed dat je de monitor via een verloopkabel op de DVI uitgang van je pc hebt aangesloten. Mocht het wel een DVI aansluiting zijn die via de juiste kabel is aangesloten dan kan ik me nog voorstellen dat je in het menu van de monitor iets moet aanpassen, met de knopjes die op je monitor zitten dus. Er zijn overigens 4 verschillende soorten DVI, ieder met zijn eigen stekker aansluiting. Bron: http://nl.wikipedia.org/wiki/Digital_Visual_Interface
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt iedereen voor de antwoorden!

Andere antwoorden (1)

ik denk dat hij echtt nog bezig is met installeren dat kan echt een eeuwigheid duren.
het is echt zo dat windows 7 tijdens het installeren niet echt duidelijk aangeeft wtip aar hij mee bezig is erg lastig
maar geeft het ech minstens een half uur
lees anders even de handleiding want meestal zou hij je eerst naar een scherm moeten leiden waar je je naam etc moet invullen en garantie bewijs registratie dingen enzo

Tip hou eens stuk of 3 dvd bij de hand ? voor de recovery dvd set te branden

of he je misschien al een set dvd recovery erbij gekregen ?
capthavoc
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Heb m denk ik een klein uurtje op dit scherm laten staan maar niks gebeurt. De handleiding gelezen en die zei dat ik m gewoon moest opstarten, zonder recovery cd of iets dergelijks (deze zit erbij).
Toen ik m opstartte kreeg ik het scherm dat er enkele drivers werden geïnstalleerd, hierna zou er (volgens de handleiding) een Windows scherm moeten komen waar je een account kan aanmaken, maar dit heb ik dus nooit gekregen.
capthavoc
12 jaar geleden
probeer hem eens in veilige modus op te starten ?
tijdens het opstarten op f8 drukken ?
capthavoc
12 jaar geleden
ik denk dat hij gewoon even vastloopt op de videokaart driver
lastig maar niet onoverkomelijk
capthavoc
12 jaar geleden
als hij zelf in veilige modus niet wel doorstarten kan dat komen doordat er nog geen account is als je ook geen naam kunt invullen moet je hem zeker terugbrengen
capthavoc
12 jaar geleden
Las onder andere vraag dat je ook dat je safe mode al had geprobeerd wat zie je dan precies ? Als echt niets lukt kun je de recovery partitie nog proberen aan te spreken ?
En alles terug naar fabrieks instellingen te zetten ?