Na het printen blijft de opdracht in de wachtrij staan met status: Naar printer verzenden. Dit duurt zo'n 5 minuten. Hoe los ik dit op?

Het is een zwart-wit printer, HP Laserjet P4515n.
Zolang de printopdracht er nog in staat, kan ik geen andere documenten meer printen.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
12.3K

Antwoorden (3)

Wat wel eens wil helpen: printer en opdrachten verwijderen en printer opnieuw toevoegen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Misschien heb je verouderde drivers. Probeer deze eens de vernieuwen.

http://h20000.www2.hp.com/bizsupport/TechSupport/DriverDownload.jsp?lang=nl&cc=nl&prodNameId=3558889&taskId=135&prodTypeId=18972&prodSeriesId=3558888&lang=nl&cc=nl

Toegevoegd na 20 seconden:
*te
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
De drivers zijn al de nieuwste, ook de firmware is geüpdatet.
- Ga naar Start -> Uitvoeren en typ in “NET STOP SPOOLER”. Hierdoor wordt de print spool gestopt. (In Vista en Windows 7 kan je dat ook gewoon onderaan in het zoekvenster typen als je op de startknop hebt gedrukt).

- Ga via de verkenner naar de map windows\system32\spool\PRINTERS\

- Je zal daar bestanden zien staan die eindigen op .SPL and .SHD. Deze bestanden zijn gemaakt op het tijdstip dat het fout liep. Verwijder deze bestanden.

- Ga naar Start -> Uitvoeren en typ in “NET START SPOOLER”. Hierdoor wordt de print spool opnieuw gestart.

- Dubbelklik op het printer icoontje rechtsonder (of ga naar Start > Configuratiescherm > Printers > Dubbelklik op de printer in kwestie) en kies Weergave > Vernieuwen. De foute printopdracht zal definitief weg zijn. Mogelijk moet je ook eens uw printer een paar seconden uit zetten en opnieuw aan zetten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit lost het probleem eenmalig op, wanneer ik weer een nieuwe printertaak plaats, verdwijnt deze pas weer na 5 minuten.