Kan ik mijn Laptop op mijn TV aansluiten met een VGA - HDMI kabel? (voordat ik er 1 bestel)

Ik heb geen HDMI op mijn laptop dus HDMI-HDMI gaat niet, Op mijn tv heb ik geen VGA aansluiting dus VGA-VGA vervalt ook.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.2K

Antwoorden (3)

bijzondere kabel: vga is analoog, hdmi digitaal, ik zie nog niet in hoe deze kabel zou kunnen werken.
Liever eerst uittesten dus.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Deze kabel gaat ALLEEN werken als je laptop een DVI uitgang heeft!!!!

VGA is een analoog signaal en HDMI is digitaal. Je zal dus hoe dan ook een converter moeten hebben (van analoog naar digitaal)

Deze kabel zou je dus alleen kunnen gebruiken als je videokaart een DVI signaal stuurt (of kán sturen) over een VGA aansluiting. Soms heeft een videokaart alleen DVI uitgangen. Vaak zit er dan een verloopstukje bij met aan 1 kant een DVI aansluiting en aan de andere kant een VGA connector. Zo kan je een monitor kabel gebruiken die aan beide kanten alleen een VGA aansluiting heeft.

Ik zou je dus adviseren dit eerst goed na te gaan.Wat misschien nog beter is, is de kabel alleen kopen als je het even mag testen en als het niet werkt, de kabel terug mag brengen en je geld terug kan krijgen.

Werkt het niet (of kom je erachter dat je videokaart in je laptop alleen een VGA signaal kan sturen) dan moet je een converter gebruiken. Die zijn vrij prijzig. Ik heb een link toegevoegd hoe zo'n coverter eruit ziet en wat ie ongeveer kost. Ze zullen ongetwijfeld ook wel ergens goedkoper op te snorren zijn maar ik denk dat je wel moet rekenen ergens tussen 70 en 100 euro.

Het werkt dat overigens wel, maar ik zou je niet kunnen vertellen wat de kwaliteit is. Dit zal je zelf moeten beoordelen denk ik.

Toegevoegd na 5 minuten:
uitleg plaatsjes:
Bovenste plaatje laat zien hoe de aansluitingen eruit zouden kunnen zien van een videokaart waarvoor deze kabel wél geschikt ZOU kunnen zijn (let op: zou kunnen... altijd testen)

Onderste plaatje laat een typische standaard VGA uitgang zien. Er is geen DVI aansluiting te zien in de buurt zoals op het bovenste plaatje en de kans is bijzonder groot dat jouw kabel op een dergelijke aansluiting niet zal werken)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Van een vorige vraag weet ik dat je DVI hebt op je laptop, van deze vraag weet ik nu dus ook dat je HDMI op je tv hebt. De uitkomst (wat ik in de vorige vraag ook al gezegd had) is een DVI-HDMI kabel. Je hebt dan trouwens nog geen geluid, dat kan je het makkelijkst doen met een jack-jack kabel of jack-tulp kabel.

Een VGA-HDMI kabel gaat niet werken iig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
En er zit zeker weten geen VGA ingang op je TV? Dat zou echt jammer zijn dan.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Oh sorry dat zij je in de vraag al, laat maar.