Mijn webcam lijkt kapot: degene met wie ik praat kan me niet horen (als ik muziek draai is dat wel te horen). Kan iemand helpen dit te verhelpen?

Ik ben wel te zien en zie/hoor ook alles. Bedankt voor de reacties!

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
1.1K

Antwoorden (2)

Als de persoon jou muziek kan horen kan hij/zij hardere geluiden dus wel horen?
Zet in zat geval het geluid van je microfoon harder (instellingen), dan kan je weer met normaal praten elkaar verstaan, nu moet je waarschijnlijk schreeuwen voordat iemand je hoort.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik denk dat ik het wel weet... Bij je geluidsinstellingen kun je kiezen welke geluidsstroom hij kiest als 'input' als je iets opneemt (en dat is het technisch gesproken ook bij zo'n webcam gesprek). Controleer je geluidsinstellingen (bij mijn windows 7 zit het bij configuratiescherm -> geluid -> tabje Opnemen) en zorg dat daar de juiste 'device' is gekozen voor het opnemen. Kies je webcam of microfoon. Staat die er niet bij, kies dan Microfoon of anders Line-In. Waarschijnlijk staat hij nu op iets in de trant van "wat men hoort" en dan neemt 'ie het geluid dat gemaakt wordt als input.

Succes!

Laat anders nog even weten welke versie van Windows je gebruikt en wat voor webcam en/of microfoon je hebt.