wie kan mij uitleggen waarin het verschil zit tussen pc en Ipad ,en tabletcomputer ?

Ik ben 72 jaar ,ben gewoon te werken met pc,vroeger desktop , met windows 98 ,daarna xp en nu mijn 2de laptop ,met windows 7 .
Kan daar vlot mee overweg ,maar heb me nog niet verdiept in tablet pc en en I-pad
Wie kan me duidelijk uitleggen ,waarom deze meer en meer gebruikt worden ,alleen al dat scherm van 10 inch bij tablet pc ,jaagt mij de stuipen op het lijf . als een vriend soms zijn notebook bij heeft ,heb ik ook een grote hekel aan dat kleine scherm ,waar je toch totaal geen overzicht hebt als je gewoon bent met 15 + inch .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

De hoofdreden waarom tablet pc's en ipads meer gebruikt worden is omdat het zo anders is, en zo makkelijk mee te nemen. Bij sommige mensen zijn tablet pc's ook een statussymbool.

Mijns inziens zijn gewone pc's qua prestatievermogen nog altijd het beste, maar die kan je niet zomaar meenemen op reis of wat dan ook. Tablet pc's, zoals de ipad, kunnen makkelijk meegenomen worden, en kunnen, in tegenstelling tot notebooks, zo gebruikt worden zonder dat je eerst een klep moet openen en het neer moet zetten. Een tablet pc is ook veel lichter dan een notebook.

De schermen van tablet pc's zijn touchscreens. Dat wil zeggen dat alles gedaan wordt op het scherm zelf. Er is geen apart toetsenbord of muis nodig, en bij sommige spellen kan de tablet worden bewogen om het speelveld of de hoofdspeler te bewegen.

ik hoop dat het zo duidelijk is, als dat niet zo is, laat het maar weten en vraag maar raak!
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Een tablet PC kan in principe hetzelfde als een laptop. Maar dan als een soort beeldschermpje, welke je ook bedient via dat scherm. Een ipad is veel beperkter in zijn kunnen, en moet je vooral zien als een machine om documenten, films ed te bekijken, en wellicht te schrijven. Maar voor spellen ed is het compleet ongeschikt. Wel weet ik dat de complete management van de uni Groningen overgestapt is op IPads voor werk 'onderweg', dus ze zijn wel serieuzer dan een mooie video-console.