Kan een slechte accu in een laptop ook zorgen voor uitval wanneer die is aangesloten op het lichtnet?

Ik heb een Dell Inspiron 1525 laptop en weet dat de accu hiervan slecht is. Nu overweeg ik een nieuwe accu aan te schaffen, maar twijfel omdat ik ook af en toe uitval heb wanneer het apparaat aan het lichtnet is aangesloten. Is er een mogelijk verband tussen de slechte accu en uitval wanneer die is aangesloten aan het lichtnet?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware

Het beste antwoord

Haal batterij uit de laptop en sluit hem vervolgens aan op het lichtnet. Hou je uitval dan ligt het niet aan de batterij. Ik kan mij trouwens niet voorstellen dat de batterij zorgt voor uitval zoals jij omschrijft. Wil je alsnog een nieuwe batterij kopen orienteer je dan eerst want er zitten grote prijsverschillen in. De uitval zou je kunnen stoppen door de laptop goed schoon te maken aan de binnenkant. Zeker als de laptop erg heet wordt. Dus stofvrij maken eventueel met een stofzuiger maar doe dat heel voorzichtig. Voor je het weet zuig je een onderdeel op, de stofzuiger in. Dit geldt mn voor de toetsen. Deze zitten niet al te vast geklemd. Succes.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

nee, dat gaat al het goed is rechtstreeks over de voeding.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me niet het geval. De aanschaf van een nieuwe accu is een flinke uitgave. Ik zou dat niet doen als je je laptop verder niet vertrouwd.