Hoe zit het met belasting/invoerrechten bij ebay bestellingen vanuit het buitenland?

Ik wil een laptop kopen via ebay.com en de totale kosten inclusief verzendkosten is $ 1357,17. Hoe zit het met belasting en/of invoerrechten? Moet ik over dit bedrag nog aan belasting e.d. betalen en aan wie moet ik dit betalen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
in: Hardware
3.1K

Het beste antwoord

Je zult zowel omzetbelasting als douanerechten moeten betalen. De BTW bedraagt 19 %. Het tarief van de douanerechten bedraagt waarschijnlijk 6,7 %, maar dat weet ik niet zeker. Je kunt daarvoor de Belastingtelefoon Douane bellen op 0800 - 0143.

Toegevoegd na 1 uur:
Meestal moet je ook nog inklarings- en afhandelingskosten betalen aan het post- of koeriersbedrijf.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Hoeveel je precies moet betalen weet ik niet, als je geluk hebt hoef je niks te betalen. Laat het markeren als een sample of monster en laat erop zetten 'free shipping'. Je betaald namelijk ook belasting over de verzendkosten, de douane schatten die zelf in.

Als gift markeren heeft geen zin omdat de douane daar met grotere pakketten niet meer intrappen.

Je betaald aan de koerier aan de deur.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Jij hoef geen belasting te betallen
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
hoi Gamble,

dat moet wel een heel bijzondere laptop zijn.
hier in ons eigen landje maken ze ook laptops waarschijnlijk wat duurder dan in Amerika, (wij moeten per slot van rekening ook nog E 12000,- aan elke Griek betalen)
maar wat als er iets aan de laptop mankeert?
dan ga je niet 'even' naar de winkel.
het is een grote gok, ik zou daar toch nog even over denken.

veel wijsheid gewenst,
groeten, Dré